Baia Bursa Reklam

Baia Oteller zinciri Bursa şubesi bir iş otelinde olması gereken herşeyi sunarken, biz de reklamını yapıyoruz.

Etiketler:

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

5 responses to “Baia Bursa Reklam”

  1. toro says :

    geçişler cok guzel
    begendim

  2. toro says :

    ama kim onun yerinde olmak ıstemezkı sorusu bana ışlemiyor …
    işlemedi.

  3. Anonim says :

    böyle kalitesiz reklamlara rağmen bu kadar iş almanız ilginç….

    • cenkozmercan says :

      anonim kalarak bilmeden atıp tutmak ne kolay falan demiyeceğim :)
      Onun yerine kısa tutmaya çalışacağım bir açıklama yapayım da merakınız giderilsin.

      Ben astv’de geçen ekim ayına kadar yaklaşık olarak 3 sene çalıştım. Yaptığım iş asıl olarak astv’nin cut-kurgu dediğimiz şeyler haricindeki görünen herşeyinden tekbaşıma sorumlu olmaktı. Buna tüm programların jenerikleri, geçişleri, KJ’leri, kullanılacaksa programa spesifik ekranları, teaser’lar, reklamlar, KJ reklamlar, genel ekran formatı …vs herşey dahildi. Bunun haricinde astv’nin websitesi (ki ben ayrıldıktan sonra kapattılar ve bence en az 2 sene daha açamazlar gibime geliyor :D), highlife dergisinin websitesi, gazeteye (Bursa Hakimiyet) özel bir ek yapılacaksa, ya da ne bileyim mesela stand, ya da her hangi bir yerde kullanılacak dijital baskılar, kurumsal kimlik…vs vs bi ton ekstra şeyleri de ben yaptım. Daha doğrusu yapmak zorunda kaldım.

      Normalde bir medya kuruluşunda bu saydığım şeyler için ayrı departmanlar vardır, her birinde de 5-6 kişi çalışır. Hatta bir kısmı outsource edilir ajanslara ve prodüksiyon şirketlerine. Ama patron Celal Sönmez’in “ne gereği var makyöz’e, TV programına çıkmaya gelecek insan fondotön’ini de yanında getirsin – makyöz falan alınmayacak”, yaklaşımı yüzünden bütün bunlar bana kaldı. Bunlar haricinde reklamların zannetmeyin ki sadece kurgu, varsa animasyonları bana kaldı. Onlarında gidip çekimlerini yapmasından, dönem dönem müşteri temsilciliğine kadar ben yaptım. (Ne kötü cümleler haha ama düzeltmeye üşeniyorum)

      Tabi söylemeden geçemeyeceğim, normalde herhangi bir reklam (ya da ne çekilecekse artık) çekilirken prodüksiyon bütçesi denen bir şey vardır. Kısaca bu, kamerasından ışığına, ses sistemlerinden dolly’sine, JimmyJib’ine tüm ekipmanlara ve bunları kullanacak adamlara verilecek paradır. astv’de çekilen herşeyin prodüksiyon bütçesi = sıfır tl’dir. Yani ne böyle bir ekipman, ne de bunları kullanacak adam yoktur. TV’de yayınlanma parasına herşey yapılır, yeter ki müşteri mutlu olsun :D

      Tabi biraz da müşterilerden bahsetmek istiyorum. Ama kabalaşmamak adına belki de bu paragrafı kısaca “bilmeyen, ve bilmediğini de bilmeyen” insanlara selam göndererek geçelim.

      Sonuç olarak evet “bok gibi” bir sürü işe imza attım. Hatta ne yazık ki, reklamların çoğundan daha en başından prodüksiyonundan, en sonunda “saat 2’de müşteri gelecek hemen bitmeli” demokles kılıcı yüzünden post-prodüksiyonuna memnum kalmadım. Gurur duyguğum işler değildir.

      Ama zamanımız olduğu zaman, müşterilerin karışmadığı özellikle kendi işlerimizde, örneğin son dönemlerde EOS ile çektiğim bazı jenerikler (bunlarda artık kameramanlığı da ben yapıyorum haa :D), ve astv’nin bir takım kurumsal işlerine güzel şeylere imza attığımızı düşünüyorum. Bunlardan bazıları ulusal kanallarda rahatlıkla kullanılabilirler. Bir kaç örnek vermek isterim.

      https://cenkozmercan.wordpress.com/2011/09/19/2012-astv-reklamlar-jenerik/
      https://cenkozmercan.wordpress.com/2010/02/04/yasayan-bursa-jenerik/
      https://cenkozmercan.wordpress.com/2011/09/19/2012-astv-ana-haber-jenerik/
      https://cenkozmercan.wordpress.com/2011/05/19/yemekte-ne-var-jenerik/

      Son olarak, yukarıdaki reklamda oynayan çocuk yerine orta yaşlı, iş adamı gibi göürnecek bir oyuncu olması gerektiğini belirtmemize rağmen bunu kabul ettiremedik. Oradaki arkadaş astv’nin eski çaycısının oğludur.

      Tüm bunlar olurken, 2011 ekim sonunda patrondan gelen “1000TL’den fazla maaşı olan kalmayacak” emri doğrultusunda tüm senior yönetim ile birlikte işten atıldım :) Benimle birlikte ayrıca 25-30 kişi bu dalgadan nasibini aldı.

      Son olarak şunu da ekleyeyim, çekimlerde çok eğlendik.

Bir Cevap Yazın

