id Tech3 motorcular yaşadı!

Bazen gaza geliriz oyun oynarken veya güzel bir fragmovie seyrettikten sonra, ulan bundan ben de yapmalıyım diye. Sonra başlarız demo kaydetmeye oyun oynarken, aradan aylar geçer ve bir bakarız 5 gigabyte demo birikmiş bazılarında güzel multikill’lerimiz saklı ama hangilerinde ? Sonra gaz tekrar gelince açarız demoları izlemeye başlarız, tabi oynaması gibi seyretmesi de saatler-günler-haftalar sürer demoları ve sonunda tüm motivasyonu kaybederiz, ya yarı dandik fraglerin filmini yaparız, ya da onu bile yapamadan sallarız projeyi çöpe.

Artık bu soruna çok güzel bir çözüm var. Bir süredir üstünde çalışılan MediaManager’ın 3.0 versiyonu yayınlandı. Quake3, rtcw, wolfenstein enemy territory gibi oyun demoları üzerinde hakimiyetimiz çok arttı artık. Her türlü arama, tarama, sıralama ve demoları istediğimiz yerlerinde kesme olanağı veren program adeta fargmovie severler için penisilin etkisi yapmıyor da ne yapıyor ? Burdan edinelim.

Etiketler:

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

14 responses to “id Tech3 motorcular yaşadı!”

  1. I Don't Know says :

    Güzel Yazı fakat Ben Demo’yla uğraşan hiç görmedim ve Hiç Uğraşmam Demo’nun ne oldugu belli zaten sen demo kaydederken o senin yaptıgın hareketleri ve oyuncuların yaptıkları hareketleri kaydedip sonrada aynı mekan aynı zaman aynı pozisyon sana video gibi gösterir demo izlerken hiç bir komut işe yaramaz half-life de işe yarıyor tabiikide çünkü Quake 1 motoru kullanıyor demo izlerken konsolu açıp god hilesini yazdıgımızda ölümsüz oluyoruz ve demoyu altüst etmiş oluyoruz neden mi çünkü oyuncunun sağlıgı bitmedigi için ölmüyor ve salak salak etrafa bakınır ve sağa sola ateş açar kuralları oynamasaydık saga sola ateş açtıgı yerde düşman olurdu
    yani Demo kaydetmeyi sevmem PC Yoruyor.

    • cenkozmercan says :

      hiç fragmovie seyretmedin mi hocam ? belki bir gün bir tane daha yaparım diye ben demo kaydediyorum. onun haricinde clanbase’de falan oynarken zaten mecbur demo kaydetmek maç sonrası isterlerse diye :)

  2. Java.Lang//Message : Out of Memory Error says :

    Hile Yapmıyoruz ki Match Sonrası istesinler :DDD
    http://ioquake3.org/files/1.36/installer/ioquake3-1.36-3.1.x86.exe dosyasını indir direkt link
    quake 3 ün dosyasındaki PAK0.PK3 Dosyasını C:\Program Files\ioquake3\baseq3 yada sen nereye kurduysan dosyasına at sonra ioquake3.x86 dosyasını aç Bu Program Quake 3 Ses Kalitesini geliştiriyor ve DEMOLARI .AVI Dosyası olarak kaydedebiliyor.

    • cenkozmercan says :

      2003’den beri falan q3 oynamdım ben ya :) Benim olayın Wolfenstein:Enemy Territory hocam. ayrıca pak0.pk3’da değişiklik yaparsan zaten ancak devmod’da falan oynayabilirsin sanırım. demo seyretme ve oynatma olayı ayrı tabi. Zaten demolardan avi almak istiyorsan da önerim FRAPS. Gerçi ET piyasasında demolardan 100 fps tga falan alınıyor fragmovie yapmak için.

  3. Java.Lang//Message : Out of Memory Error says :

    Ben ID Tech 3 Motorunu keşfettim Çok basit Örneğin Wolfenstein:ET Şöyle çalışıyor
    ET.exe dosyası etmain klasöründeki .pk3 dosyalarını okuyor birde punkbuster dll leri falan okuyor bu kadar Keşke ID Tech 3 ‘te Unreal Engine 2 gibi fiziği iyi olsaydı fizik yok oyuncu yüksek biryerde ölünce aşağıya düşmüyor boşlukta olsa bile olduğu yerde kalıyor ceset.
    unreal engine 2 bu yönden muhteşem bence.

    WOLFENSTEIN : ENEMY TERRITORY BARRACKS GÜNCELLEMESİ VAR TABİİKİDE NE OLDUĞUNU BİLMİYORUM YENİ BİR OYUN görevi HERALDE ASSAULT gibi

    • cenkozmercan says :

      ETpro oynuyorum hocam ben, punkbuster falan kalmadı orada. Zaten sefil bişey punkbuster, onun yerine SLAC diye bi program kullanılıyor artık ETPro aleminde.
      Ölüm animasyonları için birşey demiyecem de, genel olarak hareket konusunda q3 kesinlikle unreal2’den iyidir. strafe jumplar, trickjumplar falan zaten bu oyunun en güçlü yanlarından birisi.

  4. Java.Lang//Message : Out of Memory Error says :

    Yok Yok Sen hiç Unreal Tournament 2004 oynadınmı oyuncu ölünce olduğu gibi yere düşmüyor
    mekan nasılsa ona göre fizik var oyuncu yüksekte ölerse aşağıya takla aşarak kayarak falan düşüyor çok yüksekten düşünce yerden top gibi zıplıyor ölü.
    Unreal 2’de de ileri,geri,sağa,sola Double Jump var ve Unreal Tournament Double Kill,Multi Kill vs. şeyleri ilk o buldu 1999 yılında. Şimdi Crossfire Online ,Soldat falan taklit almış ama tabiikide Quake 3 bulldu Excellent,Perfect,Impressive falan ID Tech 3’te fizik yok ama C++ Code based ile Unreal 2’nin kullandığı Ragdoll Physics Fizigini Quake 3 Yazsalar iyi olurdu :D

    Fakat Unreal 2 ID Tech 3 ten iyi olsada Ben ID Tech 3 ü severim 1999 yılında efsane grafik var yani Unreal 2 2003 Te çıktı ID Tech 3’u Grafiklerde zor geçiyor doğrusu ama Unreal Engine 3 Dünyanın en iyi motoru Cry Engine 3 bile karşı koyamaz Cry engine 3 2010’da çıktı Unreal Engine 3 2006’da çıktı UNREAL ENGINE 4’ü Bekleyin… Ayrıca UDK (Unreal Geliştirme Araçları)’nı bedava sitesinde yayınlamış bununlar Unreal Engine 3’lü bir Oyun Yapabilisiniz ama Tekbaşınıza 10 Yıl Sürer hahaha :D Boş ver yaa onlar yapsın bir oynayalım en iyi ID Software (Quake 3, Wolfenstein Enemy Territoy,Quake Live) hepsi mükemmel.

    • cenkozmercan says :

      ölüm animasyonlarında UT’de ragdoll var biliyorum ama benim için önemli olan fiziğin oyuna etkisi daha çok. bunuda q3 motoru süper yapıyor. yukarıda da dediğim gibi movement konusunda q3>unreal. Unreal’de olan double jump vs gibi şeyler bazı ET’de de jaymod / no quarter serverlarında var ama ETPro’ya alışmış birisi için çok saçma geliyor bana bunlar zaten.

  5. Java.Lang//Message : Out of Memory Error says :

    Birde Wolfenstein Enemy Territory hileleri:
    Oyun menüsünde konsolu aç:

    devmap (harita adı)
    örnek:: devmap oasis

    sonra god yaz ölümsüz ol give all yaz tüm silahlar 9999 mermi ile gelsin.

    • cenkozmercan says :

      Bu dediğin online olmaz :P
      devmap’i genelde bir harita yaparken onu test etme amaçlı kullanıyordum zaten ama dediğim gibi online oynarken bu tür şeyler olmaz :)

  6. Java.Lang//Message : Out of Memory Error says :

    Bana Server’a Kaydediyor gibi geldi Server’ın adını yazıyorda :D
    Developer Map Tamamda Neden Server’ın adı yazıyor yaa yazmadan gelsin.
    Bende Jaymod 2.0.3.tar dosyası var hata veriyor nasıl kurulacak bu oyunda omni_bot_et.dll hatası veriyor ben omnibot falan kurmadım jaymod’u ilk kez kurduğumda oldu fakat oyuna modifiye ederken oyun bozuldu Oyunu Tamamen Kaldırıp Yeniden kurdum jaymod birdaha olmadı NoQuarter Kurdum Server’ı başlatıyorum Masaüstü önümde yani anında kapanıyor hata vermeden bunun neden kaynaklandığını biliyorumusunuz acaba ?? Patch attım yine olmadı 2.60

    Birde Harita yaptıysan bana yolla:
    mehmet_gunner145@hotmail.com
    yada uplod yap bir siteye

    • cenkozmercan says :

      jaymod ya da NQ gibi modları kurmak yerine online bu modların çalıştığı bir server’a bağlanırsan gerekli şeyler zaten kurulur ama ben sadece etpro oynuyorum. NQ hiç oynamadım, jaymod’da belki 5 sene önce oynamışımdır en son.

      ET için hiç harita yapmadım ama quake 3 için 2-3 tane 1v1 2v2 harita yapmıştım 1999-2000 yıllarında falan, ne oldu onlar şu an bilemiyorum valla. bulabilsem bakmak ilginç olur şimdi.

  7. Java.Lang//Message : Out of Memory Error says :

    Ben Haritayı Hayatta yapamam zaten zor bi iş anlatmaya gerek yok sanırım.
    Teşekkürler Siz 1998-99’lu yıllarda başlamışsınız oyun oynamaya herşeyi biliyorsunuz bir efsane gibi o yıllarda PC’ler nasıl dı acaba diye sordum ve 1996 yılında çıkan ilk full 3d oyun olan Quake 1 in Sistem gereksinimlerine baktım ID Software sitesinde varmış hayret verici durum
    Pentium 75 mhz ‘lik işlemci ve En yüksek 24mb ram istiyor.
    ID sitesinde demo versionu var Hala Buy butonu var satın alıncak 96’nın oyunu ama süper bir oyun half-life quake 1 Motorunu ağır modifiye ederek GoldSource diye oyun motoru inşa etti fakat motor sert yürümek kötü çünkü quake 3’te yumusak hareket ettiği için hl’da sanki kayanın üzerindesin. FPS araları boş sanırım 15,20,25,30 saniyede 5fps quake 3 1,2,3,4,5,6,7,8,9 vs sn.de 1kare.

    Önceden Teknoloji TV vardı orda güzel şeyler anlatılırdı Kapandı. Kötü oldu
    WordPress bedava mı ? WordPress ile blog oluşturuluyormuymuş?
    Joomla! mı? Daha iyi WordPress mi?
    Bende Joomla ve WordPress kaynak dosyaları var acaba bunlarla böyle bir blog oluşturulur mu?
    Sadece sordum zaten ben şimdiye kadar hiç bir site mod,harita falan yapmadım sadece bilgim var yani :D Belki başkasının işine yarar.

    EVET Burda bitirdim bu blog’u Yer imlerine ekledim sık sık ziyaret ederim Reply Thanks :D
    Sorry I Can’t Speak English Poor Language.

    • cenkozmercan says :

      teknolojitv’de değişik şeyler oluyordu evet kapanması üzücü.
      wordpress’in hem bedava hem de paralı servisi var. joomla daha karışık bir cms. daha basit birşey istiyorsan wordpress.com’dan bir blog başlatabilirsin. paralı olan servis ise wordpress.org’dan alınabiliyor.

Bir Cevap Yazın

