Türlerin Kökeni 34 plakada gizli

Biz insanlar kısıtlı bir yaşam sürüyoruz ve genellikle bu yüzden kısıtlı bir perspektifimiz oluyor. Bazı şeyler nasıl olabiliyor kafamız almıyor. Mesela Charles Darwin’in evrim teorisi bir sürü insan için hala kabul edilemez birşey. Nasıl olur da maymundan geliyoruz falan…

Binlerce yıllık mutasyon sonucu neydik ne olduk hakkında atıp tutmak belki çok spekülatif birşey ama etrafımıza bakarsak buna benzer değişimleri kısa hayatımızda gözlemleyebiliriz aslında. Benim sıklıkla dikkat ettiğim bir şey var örneğin. Ben Bursa’da yaşıyorum ve yıllardır Bursa’da araba kullanıyorum. Gittikçe daha da nefret ettiğim birşey haline geliyor trafik ve çoğunlukla bana “ohaaa” dedirten bir hareket yapan arabanın plakasına baktığımda 34 plakalı olduğunu görüyorum.

Tabi ki bir ölçüm yapmak mümkün değil ama en azından bu tür manyaklıkları yapan araçların %70-80’inin 34 plaka olduğunu söyleyebilirim. Trafik kapalı iken 2 tekerlek kaldırıma çıkan mı istersiniz, benzinlik girişinden girip çıkışından çıkarak 15 metre öne geçmeye çalışanları mı ? Trafik lambası yeşil yanar yanmaz arkalardan 10. sırada olan bir aracın kornaya asılmasını mı, yoksa sürekli zigzaglar çizerek halk arasınma makas olarak bilinen gerizekalılığımı yapanları mı? Örnekleri çoğaltmak mümkün ve sinirimi bozan bir araba gördüm mü genellikle 34 plaka olduğuna dikkat ediyorum son 2-3 senedir.

Amacım 34 plakalılara karşı bir haçlı seferi başlatmak falan değil tabi ki. Yaptığım sadece bir saptama. İstanbul trafiğinde araç kullanan insanlar istanbul trafiğinin “default settings” ine alışıyor ve bir nevi mutasyona uğruyor. Daha sonra da araç kullandıkları diğer yerlerde de bu alışkanlıklarını devam ettiriyorlar. Böylece kısa yaşamımızda bir mutasyona tanık oluyoruz ve Darwin’e hak veriyoruz dar alanda…

Etiketler:

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

Bir Cevap Yazın

