Türkçe Karakter Sorunsalı

Yeni bir kategori açıp beni uyuz eden şeyleri yazmamın vakti geldi de geçiyor sevgili armadillo dostları. Zaten bir Türk olarak saniyenin onda birinde 100 hektar sinire kesme skillerim çok yüksek. Trafikte bu skill’e bonus alıyorum, vurdum mu kafayı kritik vuruyorum dikkat olun! Haa yeni kategorimizin ismi “asbest yalattı be”

Bu günkü konumuz Türkçe karakter sorunsalı. Bu sorunsal daha bir font seçtiğimiz an bize musallat oluyor. Bakınız, bir font ararken ben açıyorum “the font thing” isimli kullanıcı dostu programımı. Yazıyorum bir yazı örnek olsun diye. Bu genelde yazacağım şey + ıüğşçö oluyor. Mesela şöyle “14 şubat geldi: barbekü sosunu unutmayın ığüşöç”. Böylece hem yazacağım lafın o font ile nasıl görüneceğini görüyorum hem de hangi Türkçe karakterler patlıyor onu. Bu gibi durumlarda iş kısa ise ve 3-5 harf ile yırtabileceksem olaydan ç’ye ş’ye manuel çengel takma işlemine başvuruyorum. Ama uzun metinlerde bu mümkün olmuyor. Sevdiğimiz fontu kullanamıyoruz. Kafayı çizip fontu Türkçeleştirmeyi deneyebiliriz ama o da bir başka “asbest yalattı be” konusu. Hiç girmeyelim, küfür etmeyelim bu mübarek cumartesi günü. Bi de bence en mübarek gün cumartesidir. Onu da söylemiş olayım.

Diğer olay, yukarıdaki resimde de gösterilmiş. O “Ş” yok mu o “Ş”, diyorki al benim o çengelimi, ıvır kıvır götüme sok. Aarrrrgggggh…kim kızınca Arrggh der lan? Herneyse, alttaki lafı ona yakın yazmak istiyorum. Severim ben böyle yakın yazmaları. Arada pek boşluk bırakmam, sanki bir kopukluk oluyor arada boşluk bırakınca. Bu durum tabi genel olarak başlık falan gibi büyük yazılan metinlerde karşımıza çıkıyor. Ç olsun, Ğ olsun oradan buradan metnin bütünlüğünü bozup taşmıyorlar mı, asbest yalamışa dönüyorum. Sonra başlıyoruz ok tuşları ile 2 tık buraya, 3 tık oraya, hizala babam hizala…Yeter lan bu çile. Türkçe karakterlere uyuz oluyorum. Alttaki örnek bak ne güsel, Ş yok dert tasa yok. Yazmışım yakın yakın alt metni, sonra gidip bir pastırma dolamalı sucuklu yımırta yimişim oooohhhh.

Etiketler:

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

Bir Cevap Yazın

