Bursa Reklam Piyasasında Kreatif Uyanış!

Bursa’da yaşıyorum. Bursa’da çalışıyorum. Bi  7 senedir falan reklamsal işlerle içli dışlı oldum, ben şahsen genelde multimedia şeyler yaparken, yanımda da baskı işleri, dergiler vs yapıldı. Müşteriler gelmeden konuşulanlara da, arkalarından konuşulanlara da tanık oldum. Onlarla toplantılara girdim, çoğunda uykum geldi. En ufak bir kobi’den Türkiye çapında firmaların işlerini yaptım, yaptık. Genelde kabız olmuş Bursa reklam piyasasında son 1 aydır falan dikkatimi çeken bazı uyanışlar olduğuna dikkat ettiğimi fark edip dikkat kesildiğimi anladım. Bunu da sizle paylaşayım dedim.

İlk önce bu yazı bir taşak yazısı değildir onu söyliyeyim. Yani, tamamen değildir hehehe. İlk önce bu firmalara bu “ekstra ampül ve elektrik” bütçesini ayırdıkları için vizyonları dolayısı ile tebriklerimi göndereyim, çünkü etrafta milyor tane billboard totem varken bu farklılaşanlar dikkati bir anda kendilerine çekmeyi başardılar. Oraya verdikleri paraya daha bu ilk saniye %50 değdi, çünkü kendine bir billboard’da baktırmak en başta başarılması gereken iş. Bursa’da genelde billboard-totem tasarımı yaptıran müşterilerde genelde “vatandaş sokaklarda sıraya girdi, billboard’larımı bekliyor, bende içine 30 ürün, 2 A4 sayfası yazı yazdırayım da daha fazla bekletmeyelim onları” tarzı bir düşünce olur. Bunu onlara anlatırız. Bakın deriz, bu böyle değil aaaaaaa. Şuraya gelin 1-2 ürün seçin, sonra diğer ıvır zıvırına web sitenden baksınlar falan. Zordur. Onlar o billboard’un 3.5×2= 7 metrekare alanı kiralamışlardır ve oraya doldurmak isterler. Bakın doldurmanın her türlüsü iyi değildir diye buradan hatırlatayım. NE YAPIYORUM LAN BEN? Gazım varmış sayın okur, konum klasik müşterisi hakkında ağlanmak değildi ki benim hehehehe kusura kalmayın ve fakat merak da etmeyin çünkü bu türlü reklam müşterisi hakkında bazı söyleyeceklerim olacak, biraz zaman. Konumuza dönelim biz. Bursa 1. fırın ekmeğini yemiş görünüyor, billboard ve totem kullanımlarında. Hemen bakalım

Yörsan sütü geceleri lambalar ile billboard’dan aşağı dökülüyormuş gibi oluyor.

Bu billboard’lardan ilk dikkatimi çeken doğuş park

Işık yok ama etrafında yapay çim var bende buraya ekliyorum bu totemi

İneklerin uçtuğu, ortasında kalp yanan sütaş reklamları ise FSM’den kaldırılmıştı bu hafta sonu ben bunların fotograflarını çekmekey karar verdiğimde ve acemlere gelirken de 2-3 ay önce uzayan kaşarlı bir iş vardı sanki ama ne olduğunu tam hatırlayamadım. Onları da gıyabında anıyoruz. Ve yukarıda da dediğim gibi bu işe böyle bir bütçe ayırmalarından dolayı takdir ediyoruz. Ben ki işim bu olmasına rağmen genelde bu dünyadan kopuk bir adam olarak hemen evime gidip oyun oynamaya çalışırım, billboard totem taklamam ama bunlar benim bile dikkatimi çektiler. Şimdi de elin oğlu bakın avrupalarda amerikalarda neler yapmış bir-iki örnek de oradan görelim.

Etiketler:

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

5 responses to “Bursa Reklam Piyasasında Kreatif Uyanış!”

  1. Anonim says :

    cok gözel bir yazı olmuş fakat diyeceğim şudur ki…
    efendim örnek verdiğiniz firmalar genelde bütün anlatmak istediklerini bir çok frekans ve araçla duyurdukları için bu tip ufak oyunlar ile maceralara atılabılıyorlar. Ama sizde bilirsiniz ki Bursadaki reklamvereni baz alırsak medya planı yaptıklarındada neleri kullanıyorlar sorarım?
    Dediklerinizi duyuyorum evet.. O yözden işte o 200cm350 cm’in içine herseyı yazmak ıstıyorlar…
    İletişim devamlı oldugunda başarılı olabilir.
    Teşekkürler.

    • cenkozmercan says :

      Yukarıdaki örneklerin bazıları uygulama açısından bursa’da imkansız ama bazıları da oldukça “uygulanabilir”. sorun müşterinin her dediğine “he” diyen ajanslar tarafından “sanki bu işi biliyorum” sandırılan müşteriler aslında. yorumunuz için teşekkürler.
      edit: şu an baktım da yukarıdaki örneklerin hiç biri “uygulanamaz değil” aslında.

  2. gokhandurak says :

    beğendiğimiz şeylerle yaptığımız şeyler arasındaki fark ne kadarsa o kadarı beğenmeyene girsin

Bir Cevap Yazın

