99 Designs

Internetlerle tanışalı uzun yıllar oldu, ki ben bir amiga delisi olarak biraz geç bile kaldım denilebilir. Denilsin sorun etmem.  Yine de internasyonel weblerde ilk öğrendiğim şeylerden birisi şu idi: Bana birşey kazandığımı söyleyen bir sayfa, bir mail, bir resim vs görürsem şu 3 şeyi hızla yaparım: a) Yeaa bunlara kananlar var mı diye kikirdemek b) Bunlara kananlardan olmamak c) Bir çeşit göz seviyesi filtre geliştirip bunu daha göremeden kendimden uzak tutmak.

Evet internetler bize para kazandığımızı söyleyen en kısa tabiri ile adab-ı muaşeret kurallarından nasiplenmemiş, veled-i zinalar ile doludur. Bunların derdi bazen sadece bizden bir “tık” çalmak, bazende işi kredi kartımızın ayrıntılarına kadar götürmektir. Siz siz olun, ya da siz müzeyyen senar olur bu yola gitmeyin. Sonra “yandı bitti keten helva” diye ağlarsınız.

99designs.com’u görünce bende ilk uyanan intiba’da bu yönde vücut buldu açıkçası. Yine de siteyi inceledim ve sanki oluyor lan bu diye düşünmeden edemedim. Fikir aslında epey mantıklı. Olan şu. Herhangi bir tasarıma ihtiyacı olan bir insan kişisi, geliyor siteye ve bir proje başlatıyor. Buna da bir fiyat biçiyor. Daha sonra 7 gün boyunca bu proje açık sitede duruyor ve bir sürü tasarımcı o iş ile ilgili yaptıkları tasarımları siteye upload ediyorlar. Süre sonunda da projeyi başlatan kişi insanı tasarımlardan birini seçiyor ve kazanana paypal’la falan vaadedilen para ödeniyor.

Tasarımlar logo’dan kurumsal kimliğe, twitter background’undan, websitesi layout’una değişiyor. Şu anda tasarımlara biçilen fiyatlar $150 ile $2000 arasında değişiyor. Ortalama olarak bir projeye 91 başvuru oluyor ve “blind” olmayan projelerin katılımcılarının upload ettikleri işleri görebiliyorsunuz. Yine şu an itibarı ile 588 proje açık, toplam 37.112 proje gerçekleşmiş. Aktif projelerin toplam bedeli $206.000 ve geçen ayda tasarımcılara $587.000 dolar ödenmiş.

Siteyi daha dün ilk kez gördüm ve ayrıntılı olarak incelemedim ama 4-5 açık projeye göz gezdirdim. Aralarında bazı profesyönel çalışmalar olmakla beraber bir sürü katılımcıda “ya tutarsa” tarzı işler göndermiş. Bi boş anımda kısa zaman kalan proejelerden birine bişiler ben de göndermeyi düşünüyorum. Son olarak da şemsi paşa pasajında sesi büzüşeseciler demek istemiyorum, zorlamayın.

Etiketler:

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

Bir Cevap Yazın

