Tasarımınızı Test Edin: fivesecondtest.com

Tasarımın en zor kısımlarından biri belki de kendi yaptığınız bir işe karşı objective olabilmektir. Yaptığınız şeyi sever ya da sevmezsiniz. Sevmezseniz kolay, birşeyleri düzeltmeniz gerektiğini bilirsiniz, ya da belki de en baştan başlamak gerektiğini. Ama seviyorsanız, bunun nedenini kendinize sormanız gerekiyor? Neden? Çünkü sonuçta yaptığınız iş “kendinizin seveceği birşey” olması için yaptığınız bir şey değil. Çoğu kez reklamını yaptığım ürün, benim birinci elden kullandığım bir ürün değildir. Aynı şekilde çoğu kez yaptığım bir işte tanıtılan bir ürünün hedef kitlesinden biri değilimdir. O zaman benim zevkim neden önemli ? Burada empati becerisi, hedef kitleyi iyi tanımak, onların ne türlü bir beklentileri/öncelikleri olduğunu bilmek tabi ki  önemli. Ama ben yazmaya başladığımda böyle beylik laflar etmeyi ummuyordum. O yüzden işin bu çok önemli “strateji” kısmını herşeyi çok iyi bilenlere bırakarak fivesecondstest.com’a geleyim.

Kendi yaptığımız işe karşı genelde bir önyargımız olur. Aklımızda olan bazı şeyler vardır ve onu biz kağıda, kanvasa, billboard’a nereyeyse artık dökmüşüzdür. Yaptığımız işi seviyoruzdur, yoksa zaten yaptığımız şekilde yapmazdık onu değil mi? İşine bağlı olarak bazen saatlerce, bazen günlerce gördüğümüz bu tasarım ile o kadar içli dışlı olmuşuzdur ki artık onu görmüyor, kafamızda oluşan imaj’ını görüyoruzdur.

“Bu üründe öne çıkartmak istediğim şey “şu”, dolayısı ile görsel olarak “bunu” kullandım ve merkezde olan “bu” obje vermek istediğim mesajı görsel olarak iletiyor. Bir alt metinlede anlayamayanları toparladım” diye düşünüyorsunuz. ” Ama örnek olarak kullandığınız ana görsel öğe belki de çoğu insanda sizde yarattığı algıyı yaratmıyor olabilir.

Bu durumda genelde ofis içinde bağırmak işe yarar. “Dilhuun bi baksana” falan gibi. Sonra bir sürü insana gösteririz işi ve 10 kişi varsa, genelde 10 farklı yorum olur :D Ama siz bir ofiste değilde evde çalışıyorsanız, ofiste bağırma özgürlüğünüz yoksa, ya da sadece kendiniz test etmek istiyorsanız bir tasarımınızı, gidiyorsunuz fivesecondtest.com’a tasarımınızı upload ediyorsunuz ve “memory test” ya da “click test” yaptırıyorsunuz. Memory test’te tasarımınız 5 saniye boyunca ekranda kalıyor ve kullanıcılar ne hatırladıklarını yazıyorlar, click test’te ise tasarımınız önemli görünen noktalarına tıklıyorlar ve neden tıkladıklarını yazıyorlar.

Yok ben bu işi iyice önemsedim derseniz, siteye üye olup paracıkları vererek daha custom testler de yaptırabiliyorsunuz. Hazır sitede iken de 2-3 testi yapıp, milletin tasarımlarına yorum da yapabilirsiniz.

http://fivesecondtest.com/

Hasta olcam galiba her yerim ağrıyor.

Reklamlar

Etiketler:

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: