Pure Pwnage: Oyuncular İçin Dizi Tavsiyesi!

Boom Headshot! İşte dillerimize pelesenk olan bu özlü sözün ardındaki FPS Doug’ı görüyorsunuz yandaki fotografta. Kendisi bir Kanada dizisi olan Pure Pwnage’ın yan karakteri olsa da benim dizideki en çok güldüğüm adam oluyor. Ama en baştan girelim olaya değil mi?

Pure Pwnage (ki pwn, own kelimesinin internet oyuncuları arasındaki yazılımı olup, tahiminimce o ve p harfleri yakın olduğu için başta sıklıkla yanlış yazılmasından dolayı ortaya çıkmış bir laf) kelime anlamı olarak “saf sahiplenme” anlamına geliyor. Bu own-sahiplenme olayı ise, kısaca yenilgiye uğratmak anlamına geliyor. Böyle “şu şu anlama geliyor, bu bu anlama geliyor” diye şeyler yazmaya uyuz olsam da, dayıları milyonları bulan fanlarım bazen “cenk bloglarından bir feçes anlamıyoruz bazen” diyorlar. Ben de elimden geldiğince açıklıyorum böylesi şeyleri ama içimden de omgwtf demeden de edemiyorum. Gelelim diziye, yada gelmeye çalışalım tekrardan.

Pure Pwnage, ilk önce internette başlamış ve bu sezon TV’da devam etmeyi başarmış bir dizidir diyeyim de, bu olmazsa olmaz açıklama cümlesi aradan çıkmış olsun. 2004 senesinde internetten yayınlanmaya başlayan dizi, pro-gamer Jeremy ve arkadaşları hakkında. Jeremy’yi yukarıda görüyorsunuz, WSAD duruşu diyebileceğimiz bir duruşta. İnternetlerden 3 milyon kişiye ulaştıktan sonra, bu sene bir Kanada TV kanalı olan Showcase’de yayınlanmaya başladı ve 3 bölümü çıktı şu ana kadar. Dizi “mockumentary” tarzı, yani bir dalga geçen bir belgesel tarzında çekiliyor ve benim Türk Diline bir katkım olsun diye bu lafı Türkçeleştiriyorum ve “mocumentary=dalgasel” diye buraya mıhlıyorum bak. Herneyse, dizinin oyuncuları da aslında gerçek hayattaki karakterlerinin abartılmış halleri. Jeremy bir RTS (Gerçek Zamanlı Strateji – ya da starcraft’çı diye özetleyebiliriz), Doug, bir FPS’ci (ya da Counter Strike’çı), Kyle ise Jeremy’nin genç kardeşi ve kamera elinde sürekli Jeremy’yi izliyor. Daha başka 2-3 karakter daha var, Wow’cu Anastasia gibi ama benim asıl adamım FPS Doug.

Çünkü FPS Doug kadar olmasa da onun gibi adamlar tanıyorum, kendi oyunum olan Enemy Territory’de ve bir haritayı kaybedince “nerd-rage” dediğimiz oyuncu sinirlenmesi o kadar süper komik ki anlatamam, anlatamıyorum da zaten. Uff bu yazı hiç istediğim gibi olmadı zaten. Bişi anlatamaya çalışıyorum ama hep bi açıklama, nerdrage ne demek şimdi…herneyse ya anlamayan anlamasın bilader. Dün bir maçta mesela bizim takımdan krosan diye bir belçikalı arkadaşım öyle bir nerdrage yaşattı ki bize ventrillo’da gülmekten oyunu oynayamadım, bu dizide zaten oyuncular için….Oyun oynamıyorsanız anlamazsınız zaten. Böyle de bitireyim bu yazıyı iyice içim burularak…

Yada 2-3 link vereyim de tam olayım.

Official Web Sitesi / PP Noobstore / FPS Doug Twitter / Yeni TV Sezonu Linkleri

Etiketler:, , , ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

Bir Cevap Yazın

