Fotografçılık Derslerinde Rönesans: Paranormal Fotograf Dersleri

Ah internetler sen nelere gebesin be! Bugünkü internet sörflerim esnasında karşılaştığım bu “tutorial” (ders) kitabı beni benden aldı ve MAC adresimi değiştirdi adeta. Bu MAC sizin bildiğiniz iMAC değil onu belirteyim de espritüeli anlayan network geekleri için daha da komik duruma düşmeyin! Hahahaha. Tahmin ederim neden bahsettiğimi bu yazıyı okuyan belki 3 kişi anlamıştır. Koy götüne diyip devam edelim.

Bilirsiniz ki bir insan ezilip büzülebilir. Ama sadece ağzı büzülemez. Çünkü torba değildir. Büzemezsin. Bir diğer söylem ise “ağzı olan konuşuyor” olsa da bildiğimiz gibi sinek yiyen venüs bitkilerininde ağzı vardır ama konuşmazlar. Duyduğuma göre karpat dağlarında yaşayan özel bir tür deli dana varmış ve o da konuşmuyormuş. Belki de içine ata ata delirmiştir değil mi?

Peki bir insanın ağzı büzülmez ise ve varsa (ağzı yani), diyebilir ki bize örneğin “Cenk ben hayalet gördüm”, efendime söyleyeyim “cenk ben poltergeist’e tanıklık ettim”, uzatabilir ayrıca “cenk ben 3 harfliler ile haşır neşir oluyorum perşembe akşamları”. Aklımıza hemen büzülmeyen, ya da büzülse de ömer demeyen bu ağız alegorisi ya da halk arasında bilinen tabiri ile deyim’i gelir. Ama bu insanlara şu suali sorduğunuzda “Peki kirve sen gördün bunları da, bir fotograf çekmedin mi? Bir jpg’e mıhlayamadın mı yaratık-ül paranormali? Bak dikkat et raw falan demiyorum, sıkıştırılmış formatlara bile razıyım! Kalkıp bir avi, bir mpeg demiyorum ha…1 jpg ya!

Bu soru ile köşeye sıkışan hayalet-görgülü insanlar tabiatı ile bize şöyle diyeceklerdir. “Cenk çavuş aslında haklısın, ama ters ışık vardı çekemedim” ya da “karanlık olduğu için pozlamaya kalkım, ama adeta günah dansı lambada yaparacasına çok hareket eden hayaletlet net çıkmadı”. İşte bu durumda onlara hak vermek zorundayım sevgili okurlar. Onlar fotografı çekmeye niyet etmiş, niyet eylemişlerdir ama fotografçılık kurslarında öğretilen basit kurallar ile sınırlandıklarından bir paranormal fotografı nasıl çekilir bilemezler ve biz biliriz ki, bilmemek ayıp değil, muhalefet partisi liderinin cinsellik kasetlerini sızdırmak ayıptır!

O zaman artık tüm fotografçılara bayram etme anı geldi çattı. Çünkü hayalet-ül paranormal fotografları çekmek için öğrenmeniz gereken herşey ve daha fazlasını anlatan kitab-ı ohara internetlerde. Hemen sinopsisine bakalım bu kitabın isterseniz.

“Do you want physical evidence of the existence of ghosts but aren’t sure of the best way to get it? “Picture Yourself Capturing Ghosts on Film: Step-by-Step Instruction for Documenting the Paranormal with Photography and Video” is a beginner’s guide to securing photo evidence of the paranormal. Many people use pictures and video as a foundation for their paranormal investigation, but they aren’t sure how to use their camera to get the best pictures, or evaluate them once they are taken. This book guides aspiring ghost hunters like you through the entire process of capturing ghosts on film, including history and perspective on the practice, how to choose the right camera, how the camera works, and how to use the camera in the field.”

İlk dikkatimi çeken “…is a beginners guide to securing photo evidence…” cümlesi oluyor ki burdan anlıyoruz bu başlangıç kitinden sonra “advanced” ve “for professionals” gibi devam kitapları da olacak herhalde. Diğer kısımlara hiç bulaşmak istemiyorum çünkü avukatım beni uzun yazıların okunmadığı ile ilgili uyarıyor şu an ben de madem bu kadar dayandınız size bir kıyak yapıp tenefüse çıkmanıza izin veriyorum. Elbette linki de olacak bu işin.

Etiketler:, , ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

Bir Yanıt Bırakın

