Müthiş Fırsat: Portal 24 Mayıs’a Kadar Bedava

20 küsür senedir farklı aletlerde, farklı türlerde, farklı oyunlar oynuyorum. Bin küsür olmuştur herhalde oynadığım oyun sayısı, bunlardan onlarcası hafızada yer eder ve “lan ne oyundu bea” dedirtir. Bur portal da onlardan biridir.

Aslında bir nevi teknoloji testi olarak yapılan daha sorna Half Life 2 Orange Box ile oyunculara sunulan bir oyundur portal ve first person non-shooter’dır. Yani kamera gözden görerek ilerler ama hiç ateş etme yoktur bu oyunda. Sadece bulmaca çözme, onu da duvarlara portallar açarak yapma oyunudur. Böyle söyleyince çok çekici gelmiyor biliyorum. Oyunun ilk 10 bölümü falan da epey kolay. Aslında ilk defa oynarken değil. Bi garip yani. Dur bi daha açıklayayyım.

İlk kez oynarken garip ve zor geliyor, çünkü daha önce böyle bir oyun oynamadınız. Duvarlara delik açıp ilerlemeli, yukarı, aşağı kavramlarının bazen şaştığı, yüksekten atlayıp yere portal açıp içinden hızla geçip, o moment ile bu sefer yerçekimine karşı yukarı doğru yüksek atlama yaptığımız bir oyun olmadı çünkü portal öncesi. O yüzden ilk bi 5-10 dakika garipseyebilirsiniz. Daha sonra portal mantığına alışınca da oyun bir anda kolaylaşacak ve ilk 10-12 bölüm hızla geçilecek. Ama son 1-2 bölüm gerçekten uzun, ve bulmacaları hafif kastıracak şekilde.

Haritaları ilk önce mantık olarak çözecek, “hmm şunu şunu yapacam, sonra şuraya gidecem şöyle yapacam” diyecek, daha sonra da bu dediklerinizi fiiliyata dökmeye çalışacaksınız, çünkü son bölümlerde bi yerde bi düğmeye basınca taa level’ın öbür kısmında bişi açılıyor ve 2 saniye açık kalıyor falan. O arada düğmeye bas, portallan, aradan geç, zıpla bilmem ne falan diye kasıyorsunuz.

Sonuç olarak portal çok zevkli ve değişik bir oyun, ve steam’de 24 mayıs’a kadar bedava. Daha sonra tekrar para alacaklar. Ama 24 mayıs’a kadar edinirseniz, para ödemenize gerek yok. Tavisyem hemen işi gücü bırakın ve indirip oynayın….sanki steam’i olup da oynamamış 1 kişi kalmış gibi yazdım ben de bunu….olsun siz bi şekilde bulup oynayın portalı. Haa bu arada glados mu ne diye bir yapay zeka var, konuşup duruyor bizimle oyun boyu….ÇOK KOMİK lan o :) cake is a lie

portal is free / oynanışı gör


Reklamlar

Etiketler:, ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: