Dünya’nın En İyi Sitesi Konusunda Yanılmış Olabilir miyim? Ya da Bu Konuda Endişelenmeyi Nasıl Bıraktım ve Polat Palet’i Sevdim!

Hayat süprizler ile dolu be gamsız. Bak az evvel dünyanın en iyi sitesini post ettiğimi düşünüyordum. Köpek köpek gülüyor ve artık karnımı doyurma planlarımı uygulamaya sokarım diye kendimi motive ediyordum. Sonra dedim ki, lan yıllardır tweeter’a bakmadım bi bakayım şuna ve Selçuk Erdem’in “internetlerin en güzel sitesi polatpalet.com” tweetine rastgeldim.

İlk önce “internetlerin” demesini sevdim Selçuk’un. Çünkü doğru bir kullanım ve Türk dilinde pek uygulanmıyor. Genelde internet diye geçiyor ki yanlıştır, doğrusu internetler olacak…

Herneyse dışarıktan sonra içeriğe geçersek, dünyanın en iyi sitesini 10 dakika önce post etmiş biri olarak başka birinin dünyanın en iyi sitesi şudur diye başka bir siteyi referans göstermesi nasıl bir his bilir misin be gamsız? Hemen düşündüm, kimimiz haklıyız acaba? Kimimize inanacak acaba kitleler ve okuyucular ve kamuoyları?

Şimdi o Selçuk Erdem olarak benden daha ünlü. Gerçi bende 1994 yılında Türkiye’nin ilk death metal kasedini çıkarmışım bi de adına “mission accomplished” diyip olayın altını çizmişim. Ama eskide kaldı bu günler, girsem bir ortama 1994 yılının Türk Death Metal piyasasını bilen var mı desem en fazla %0.0037’ye seslenirim, bi de nerden baksan %50’ye de antipatik olurum, satanist sanarlar falan. İş açılır başımıza.

Dolayısı ile Selçuk ün konusunda bana koyuyor ve inanılırlık kazanıyor, çünkü ünlüler doğru söyler ve insanlar onların söylediklerine inanır. Yoksa niye yıllardır seda sayan’ın sattığı terliklerden alıyoruz ki? Bi sebebi var herhalde… O yüzden selçuk’un sitesinin dünyanın en müthiş sitesi olduğuna inanılması daha kolay.

Ama son gülen iyi güler kazmacı can evleri. Benim sitenin de betonarme gibi URL’si var. Boru değil http://themostamazingwebsiteontheinternet.com/ ! Ayrıca ingilizce olduğu için halkıma daha da bir artistik geliyor ve burda da puanları ben topluyorum. Selçuk’un URL’ de aslında fena değil. Polat Palet. Ama şansı biz rodeocuların “slim to none” dediğimiz türden kalıyor niohah!

Tabi beni tanıyanlar biliyor ki ben böyle karşılıklı polemiklere girmek isteyen bir adam olmayı tercih etmek yerine, her zaman için ve hatta zaman denen boyutun içine kısıldığımız kesiti dahilinde var olmayı kesmiş olmuş olsa idim bile, her zaman güiza’ya uyuz olurum ve haklı bir karşılaştırma yapmayı, ki polat palet ve themostamazingwebsiteontheinternet arasında olacak bu karşılaştırma, tercih eden dinamiklerin peşine koşmayı kendime feyz alır, ya da alma konusunda gereken adımları atacağımı taahhüt ederim.

Polat Palet vs themostamazingwebsiteontheinternet: Yiğitler Çıktı Merdane!

1) Intro:

Polat Palet öyle bir flash intro ile karşılıyor ki insanı, damarlarınızdaki tüm tıkanıklıklar anında açılıyor. Bir ferahlık geliyor üzerine kişinin ve helikopterden gemiye tüm ulaşım araçlarını görerek “ulan teknoloji ne ilerledi ve artık viyena kapılarına dayanacak olsak, akşamına ordayız be” hissi uyandırıyor. Buna karşılık tmawoti (bu kısatma için geç bile kaldım lan!) bir intro sunmuyor kullanıcılarına dolayısı ile polatpalet 1-0 öne geçti.

2) Audio Kullanımı:

Oldschool tarzda html içine midi ile kavgaya gelen tmawoti karşısında, polatpalet bir uçak sesi ile yanıt veriyor. Burada intro’da kullanılan sesleri yarışmaya dahil etmiyoruz onu belirtelim çünkü intro sıkleti ayrıca değerlendirmeye katmıştık. Uçak sesi her ne kadar ben de 100-200 palet alma ihtiyacı doğursa da, burda puanı tmawoti’ye vermek zorunda kalıyorum.

3) Görsel Tripler

Şimdi allahı var RGB olsun, CMYK olsun HLS olsun tmawoti varolan tüm renkleri kullanarak görsel sıklette bir adım önce başlıyor yarışa. Ama polatpalet inanılmaz animasyonlar ile, (ki inanmıyorsanız adres bara bakınız “http://www.polatpalet.com/animasyon.html”) hemen eşitliği sağlıyor.

Daha sonra gerek köpek ve şebek gif’lerin yunan mimarisindeki pozisyonlarından kesitler sunması ile (ürünlerde), gerek farklı atmosfer koşulları altında maki-forklift kullanımı ile (hakkımızda), gerekse medyada biz ve özellikle iletişimde kullanılan fotograflar ile öne geçiyor bir anda. Tam görselde polatpalet müsabakayı kazandı derken tmawoti son anda Tom Cruise kullanarak adeta altın gol atıyor ve bu mücadele berabere sonuçlanıyor.

4) İçerik:

Bir elde bir ders için yapılmış bir proje diğer bir elde ise palet denen objenin üretimi/satımı/pazarlaması hakkında bir site var. Ve her iki site de içerik olarak insanı tam olarak tatmin ediyor. Hatta hani bazen çok sevdiğimiz bir yemeği yedikten sonra, mesela inegöl köfte, şişmişken ağzımıza (benim hayvanlığına adını verdiğim) bir tane daha atarız ya besinden. İşte öyle bir doyum sağlıyor her iki sitede. Dolayısı ile burada da puanlar eşit dağılıyor.

Ve ben ne yazsam, gerçek hayat komikliğine ulaşamıyorum sevgili okur. O yüzden artık hakettiğin linklere gel.

Etiketler:, , ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

8 responses to “Dünya’nın En İyi Sitesi Konusunda Yanılmış Olabilir miyim? Ya da Bu Konuda Endişelenmeyi Nasıl Bıraktım ve Polat Palet’i Sevdim!”

  1. evronas says :

    la bak marca dunya kupa programini flash yapmis
    http://www.marca.com/deporte/futbol/mundial/sudafrica-2010/calendario-english.html

    sen niye boyle fikirlerle cikmiyon ortaya
    ne bicim bi flashcisin
    illa biz mi verecez her isin fikrini..
    sen de yap turkei’daki pasket turnuvasyonu icin bir tane
    adin duyulsun sanin yurusun

  2. cenkozmercan says :

    olm lan ben bunu 3 gün önce dergiye yazdım :) bildiğin ve/veya bilmediğin gibi bursa reklamcılar dergisine yazıyom böyle site tanıtımları, WC2011 hesabına bu siteyi yazmıştım, ilginç tesadüf oldu. bu arada nerdesin lan günlerdir? dexter’cı olduk biz.

    • evronas says :

      memlekette değilim bi süredir
      tabi sen saniyosun heryerde internetler vardir, duhul olunur
      ama oyle degil kazin ayagi, herifcioglu internetin 12 saatini 20 euroya satiyo otelde.. gerci turkiyede de oyle satiyolar ama olsun, gavura 20 euro vermek daha bi koyyo insana.

      wc2011 ne lan
      yenir mi?

      • cenkozmercan says :

        2011 yılında olduğumuzu sanacak kadar dünyadan kopuk bir insansam eğer bunu yüzüme vuracak kadar dost oldun bana sevgili acı söyler!
        bu arada internetlere her türlü para verilir lan…yemeğe verirken acımıyosun!

        • evronas says :

          sonuca gelelim
          sen basketciler icin yapacan mi yapmayacan mi boyle bir flash, ya da yapamayacan mi aciz misin? bu kadar senedir flash’in okuluna gonderiyoruz para oduyoruz, neyle gelecen karsima? pasta borek sitesiyle mi?

          • cenkozmercan says :

            ben bunun tillahını yaparım evren ama uğraşmam, mesela sen daha iyi anla diye bir örnek vereyim. mesela sen gidip tatvan’da bir börekçiye semiz oyu ile vursan sonra da pardon ben sizi biriyle karıştırdım desen, yapamaz mısın, yaparsın ama uğraşır mısın? uğraşırsın da haa sen. bi de karşına senin yakında bir tatil köyü sitesi ile gelcem.

  3. psp says :

    tbkler son derece faydalı bir bilgi

Bir Yanıt Bırakın

