CSS3 Flashı Yok Ediyor (Şaka lan şaka)

İlk duyurulduğundan beri css3 geliyor, html5 kapımızı çalıyor, flash öldü olm lan tarzı haberlere gülmeden önce eve gidip 23 numaralı dişimi çekiyorum ve içine 1 tatlı kaşığı tuz döküp dişimi bir merdane ile geri çakıyorum. Neden derseniz, cevabım “neden olmasın” da olabilir, şimdi saçma sapan birşeye neden olmayalım da olabilir ya da kısaca “avurtlarımın hoşuna gidiyor lan” da olabilir.

Evet bugün de spektaküler 25 CSS3 örneği diye bir makaleye denk geldim Cumhuriyet gazetesinde. Ama orjinalinde yoktu. Önce bir blogda görüp çıktısını aldım, sonra da gazeteye prit uhu ile yapıştırdım ve oradan okudum. Tabi işimiz gereği internetlerin teknolojileri ile içli dışlı olmam gerek. Dolayısı ile hemen bu vaad edilen süperselliklere doğru ilerledim. Baktım hakikaten 25 tane örnek olay var. Başladım tık’a. Tık tık tık tık. Gördüm ki, boşa kürek sallamışım, ya da çekmişim. Bunların hiçbirisi benim firefoxlarımda çalışmıyor. Hemen okumak sureti ile bilgi edindim ki, kısa süre sonra öğrendim bu deneysel animasyonlar sadece “webkit browser”larda çalışıyormuş. Yani Safari ve Chrome. Piyuuuu.

Kısaca webkit browser ne demek onu da anlatayım. Bu bir open source proje ve aslında Safari browser’ının motorunu kullanan ve bir nevi MAC OS X çeperi. Yani Steve Jobs’un Flash’a açtığı savaşta kullandığı “millet flash kullanmak için plug-ini indiriyor, bunu insanlara zorlamak saçma” demesini düşünüyorum ve ulan Steve alem adamsın diyorum, hatta ne gevşek adamsın, çok larç’sın lan diye de ekliyorum.

Sonuçta CSS3 deneylerini göremedim o yüzden yorum yapamadım ama bu mantıkla ben de şöyle bir iddia’da bulunuyorum. “Bloglarımı okuyanlara kurşun işlemiyor lan”…Ama tabi gidip bir kurşun geçirmez yelek alıp giyerlerse falan filan. Safariciler alsın bu CSS3 deneyleri ile eğlensin diye.

Etiketler:, ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

8 responses to “CSS3 Flashı Yok Ediyor (Şaka lan şaka)”

  1. evronas says :

    şimdi plug-in ayrı mevzu browser ayrı mevzu demek lazım. lakin herifin ürünlerde safari standart. ben de mesela firefoss gibi gereksiz bir ortalık malını kullanmıyorum, chrome kullanıyorum. tabi bazı insanlar sevior 38 dakikada bir yeni update cikti onu kuracam olayini, kullaniyorlar firefoss. sanki update iyi birseymis gibi hissediyorlar herhalde, kendilerinin de bir ust levela ciktigini dusunduklerini dusunmekte bir sakinca gormuyorum.. safari ve chrome ile bir plugin olmadan calisiyo bu css3, iyi bişey mi? yok beya ne alakası var, yok bi numara tabiyki. flash’a üstün olan bir özelliği yok belli ki, flash’ın da üstün bir özelliği olmadığı gibi.

    yapılan örneklerin bir ikisine baktım, belli ki ilkokul projesi yapılan örnekler, flash ilk çıktığında daha beterdi tabiy. ama cozmercan gibi flash ustalari buna el atip bunda maharetlerini sergilerse, gelisip serpilecek ve daha cok ipad olarak stevieye geri donecektir.

    open source olayi ise yuzyilin hoax’idir diyorum. spekülatifim.

    • cenkozmercan says :

      bir süre sizlerden haber alamadık, tüm mahalle olarak hayıflandık sevgili evronas bey. inanırmısın krom hiç kullanmadım, 3-4 tane nadide plug in yüzünden firefoxçu oldum. yoksa default hastası bir adam olrak explorercıydım.

      benim bu css3’le html5’le falan bir derdim yok. derdim flash düşmanları ile, ki iddiam odur, doğru kullanımla flash’ın sunum ve interaktivite gücünün karşısında duracak teknoloji yok hala. Bi de asıl komik olan, flasha yöneltilen suçlamaların daha da beterlerini bu yeni teknolojilerde görüyoruz, gerek cpu kastırma olsun, gerek uyumluluk olsun…

      Herneyse bayramımı kutlamanı bekliyorum, elimi öp şekerini al, küçüğümsün ne de olsa :D

      ps: weeds süper, nancy botwin daha da süper :P

      • evronas says :

        internet explorer 7 kullaniyorum, ama sadece blog’u update etmek icin. cunku firefoss ve chrome’da paste ettigim linkler otomatik olarak link olarak gozukmuyor, ancak ie7 ile link moduna burunuyorlar hemen. ie8 ile ilginctir paste bile edemiyorum linkleri, haliyle kullanmiyorum.

        sen flash olayini kisisel algiliyorsun. flash babanin oglu degil, herkes de animasyondu interaktiviteydi grafikti vs. peşinde değil. dinginlik ve text ariyor bazi kimseler, mumkunse her sayfa maksimum 5kb olsun. flash nanesi insanin ozgurlugunu elinden aliyor, onune ne konursa onu yemek zorunda kaliyorsun, dizayn edenin koydugu engelleri asip bir yere ulasmaya calisiyorsun. biraz kassan demek istedigimi anlarsin ama fanatikligi birakman lazim. sunca zamandir interneti harmanliyorsun, anlamiyorsan zaten yuh..

        sey gibi dusun, full flash bir web sitesi, bir oyunun setup’i gibi. iyi uydu bak bu..

        simdi git bana yarim kilo fume et getir.

        • cenkozmercan says :

          ulan ben her sayfa flash mı olsun diyorum? ben diyorum ki, şova kaçacaksan flash diyorum .
          al sana :) smiley, artık ne demeye getiriyorum sana sen anla :) al :)
          :) xD :DDDDDDD trololololo

          • mostlyseries says :

            lan eşşek sıpası, yaptığın flash sitelerin tamamı flash, tamamı flash olsun diyorsun yani.

            müşteri öyle istedi ayağı çekme bana..

            çük resmi nasıl çiziliodu ascii bazda?

            • cenkozmercan says :

              ohooo ben ne diyorum sen ne diyorsun bilader :) artık sana sadece gülen smiley :)

              • mostlyseries says :

                ne dediginden cok aksiyonlarin onemli bence, onlar da flash diyor baska birsey demiyor..

                text based frp oynarken boyle cikintiliklarin yoktu ama de mi? text iyidir zihni acar, grafik kotudur adami kasar.

  2. cenkozmercan says :

    ikidir bana “reply” deyecek yer bırakmıyorsun, bunun limitini arttırttırma bana.
    ayrıca
    gel sana süpangle of über defences+2 ısmarlayayım da dexterity’ne 2 bonus al.
    yoksa bende bu THAC0 oldukça el şakalarımdan kaçacak mecalin yok…

Bir Cevap Yazın

