2010 Global Marka Değerleri Analizi

2010 yılı global marka değerleri analizi yayınlandı ve ilk 3’ü Coca Cola, IBM ve Microsoft paylaştı. En büyük yükselişi gösterenler  Apple, Google ve Blackberry olurken, en büyük düşüşü Harley-Davidson, Toyota ve Nokia gerçekleştirdi.

Aslında bu iş ile ilgili sıkıcı bulduğum ve açıkça söylemek gerekirse hor görme eğilimde olduğum şeylerdir bunlar, satışlar, marka değeri bilmem ne…para değen şeylerdir bunlar çünkü. Kirli gelirler bana, ama ben de kirli hissediyorum bugün, çeşitli sebeplerden dolayı, o yüzden yazayım dedim. Aslında bir nevi kıyak geçmek amacındayım “henüz olamamış ama olmuş gözükmek isteyen reklam ajanslarına”. Reklamcılık bir nevi yıkama yağlama mesleği ise, ki öyledir herşey bir kenera konulduğunda ve eğer reklamını yaptığınız ürün bir boka benzemiyorsa sizin müthiş kampanyanız belki “bir kere denettirir müşteriye o ürünü”, reklamcılığın da kendi reklamını yapması gerekir, yani self-yıkama yağlama…

Bu durumlarda yani bir sunum yaparken, bir konkur’e katılırken, bir müşteri ile toplantıda falan, bu işi bildiğinizi onlara “hissettirmelisiniz”, ki bizde bu genelde masaya iPhone koymak ile, müşteriye cappucino ya da latte (bildiğin sütlü kahve – ama asla müşteri yanında sütlü kahve denmemeli, adı var onun : Latte!) servis edilerek ve süslü cümleler kurup aslında pek de bir bok söylemeyerek yapılır. İşte ben burada devreye gireceğim. Yanlız ufak bir sorununuz olabilir o da şu: ne yazık ki ingilizce bilmek zorundasınız ki bunu da ben çeviremiyecem sizin için.

Listede sol tarafta (+) işareti olan yerlere tıklarsanız o marka ile ilgili 1 paragraflık bir yorum açılıyor ve orada “Its brand promise of fun, freedom, spirit and refreshment resonates the world over and it excels at keeping the brand fresh and always evolving – all this, while also maintaining the nostalgia that reinforces customers’ deep connection to the brand” gibilerinden açıklamalar bulunuyor, ki biliyorum bunları alıp direk aynen kullanmak isteyen dahili ve harici bedbahtlar olacaktır, alın hayrını görün. Coca Cola lafını çıkartıp kendi sunumunuzda “bilmemne yoğurt bu kampanya sonrası eğlenceli, özgür, taze ve sürekli gelişen bir marka haline gelirken kökleri ile arasındaki bağı kopartmadan ve hatta daha da güçlendirerek, tüketicilerini de aynı kendisi gibi eğlenceli, özgür ve sürekli gelişen ve marka ile nostaljik bağları güçlü insanlar olarak konumlandıracaktır” falan filan gibilerinden kullanımlar yapabilirsiniz. Atış serbest…

Al burdan listeye / Bu da en çok düşüş-yükselişler

Reklamlar

Etiketler:, , ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: