Apple Mouseların Tarihi

Bu blogun okurları beni sınır tanımaz bir apple düşmanı olarak tanıyor olabilirler. Sorun değil. Aslında apple düşmanı değil de, apple’a kavram olarak düşmanım yoksa teknolojik bir cihaza ancak sevgi besleyebilirim ben yani.

Hatta eski bir Amiga sever olarak 1995 yılına kadar Amiga’mdan vazgeçememiş ve PC’ye ilk geçtiğim 3-5 yıl uyuz olmuş ve Amiga’mı özlemiştim. O zamanlar hatta Motorola 68000 serisi chipler kullanan amiga ve yine zamanında motorola chipler kullanan Mac’lere sepmati bile beslerdim. Beni Mac’ten soğutan asıl olay, saçma ve gereksiz reklamları oldu diyebilirim aslında. Mac kullanan cool çocuk ve pc kullanan mal nerd… Ulan zaten hayatımızı birşeylere “anti” olmaya harcamışız kalkıp cool olacak halimiz yok! Sadece nerd değil, bundan gurur duyan bir nerd olmuşuz bi de steve jobs’un sonsuz artistikleri yüzünden iyice kıllandım bu mac olayına. Pahalı olmasına da kıllandım, bir sürü kullanıcısının da (internette çok var bunlardan) kendisini mac kullandığı için gerçekten cool sanmasına da kıllandım. Bunun bir statü sembolü olmasına da kıllandım (Reklamcılık aleminde vazgeçilmezdir hele ki, ben de asbest yalama ektisi yapıyor)

Ulan Mac ile ilgili kıllanmadan bir yazı yazamıyorum resmen. Aslında bu yazının konusu 1983 yılından bugüne apple mouse’un geçirdiği devrim. Geçen yıllara rağmen hala tokattipi tıklama olayı süper :D

Etiketler:, , ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

8 responses to “Apple Mouseların Tarihi”

  1. TECHNO65 says :

    1989’dan beri Apple kullanan biri olarak, yukarıdaki tüm kıllanmalarınıza katılmamak mümkün değil. Ama Apple da insanların bu zaaflarını kullanarak müthiş bir pazarlama şirketi haline dönüştü, bunu da kabul etmek gerek. Ben Apple kullanıcısı olarak bahsettiğiniz modda hiç olmadım. Sadece daha fazla keyif aldığım ve Motorola işlemcileri kullandığı için tercih etmiştim (Think different olayı :)) Bugünlerde de beni ençok kıllandıranlar iPhone kullananlar. Birine “Apple’ın telefonlarını pek kullanmadım” falan gibi bir cümle kurarken aldığım cevap : “Apple değil ki bu, iPhone… Apple ne?” olunca çileden çıkıyorum. Kullandığı cihazın tüm özelliklerinden haberi olmayan, sırf konuşma ve SMS için kullanacağı bir telefona çuvalla para döken ve kendini “cool” zanneden bir kitle… Ama yine tekrarlıyorum, Apple başarılı mı?. Evet başarılı, kapitalizmin gözüyle bakarsanız…
    Mouse olayı ayrı bir durumdur. Ben de hep o ikinci düğmeyi arayanlardanım :)

  2. cenkozmercan says :

    gördüğün gibi cevap olayı bitti, 6 level cevaplama max olduğundan
    haaaa kesin mi bu dersen, arttırabilirim de, arttırmayayım, farklı yazılar da devam etsin cevap hakları.

Bir Cevap Yazın

