Süpersonik Ofis/Bilgisayar Şakası…or

Dün bulduğum bir olayı paylaşmanın zamanı 1.5 saat önce geldi. Ama ben bu paylaşımı yapamadım. Soracaksın niye diye. Sor çekinme. Hatta ben senin yerine sorayım. Sorayım soruyu, alayım boruyu. Boru dediğim sağolsun Türk Telekom’dan aldığımız internetler. Sabahtan beri 10 dakikada bir gidiyor diye aradık biz bunları, IP’ler çakışıyormuş internetinizi 3-5 dakika kesicez ve tamir edicez dediler. Ben diyim 1.5 saat, sen de 2 saat adam sende!

Bazen beni uyuz eden şeylere bir Türk gibi, bir Battal Gazi’nin oğlu Seyit Battal gibi girişmek isterim. Ama karşımda böyle somut, girişilesi, ağzına ağzına tekme vurulası bir mahlukat olmaz. Mesela çok sıcakken, ne yapabilirim? Kalkıp güneşe girişemiyoruz. Ya da bir sivrisinek…Bunar kulağa doğru vvviiiyyyyzzzz diye pike yaptıkları zaman ani bir sinirle bunlara kafa atmak istiyorum. Ama olmuyor uygulayacağım minimum kuvvet ile bunun evrende kapladığı kütleyi yerle yeksan etmekle kalmayıp elime koluma da bulaştırıyorum. Bu yok oluyor ama ben hırsımı alamıyorum.

İşte TTK ile ilişkim de bu. Bu bir tüzel kişilik, bir şirket, bir sefalet kumpası…Ama diyelim ipler koptu karar verdim ben girişicem bunlara. Kime girişiyorum? Kapıdan girip ilk adamı dayak içinde bıraksam ne olacak? Adamın olaydan haberi yok, ben onu niye dayakla eğitecek duruma gelmişim, bilmiyor. Peki binalarına araçlarına mı dalmalıyım? O da olmaz. Sonuçta hep içimde kalan bir nefret tiksinme zümresi olarak kalıyor bu beceriksizler.

Herneyse, Tourette Sendromu diye bişi var. Bu sendromdan muzdarip insanlar, ara ara istemsiz küfür ediyorlar. Durmadan, kontrolsüzce. İşte bugün biz öyle bişi yapıyoruz ki, ofis arkadaşımızın Microsoft Word’ünü Turet ediyoruz, ne zaman bir word dosyası açma bu kişi, word 1 ila 30 saniyede bir sizin belirlediğiniz küfürleri yazıyor. Nasıl mı? Adım adım gidelim:
1) Word’ü kurbanın bilgisayarında açıyoruz.
2) Alt-F11’e basarak VBA editörü açıyoruz.
3) Açılan soldaki menüden This Document’a çift tıklıyoruz.


Daha sonra şu kodu açılan yere copy/pasta yöntemi ile yapıştırıyoruz.

Sub typeRand()
Dim counter As String
counter = CStr(Int((30 – 1 + 1) * Rnd + 1))

Application.OnTime When:=Now + TimeValue(“00:00:” + counter), _
Name:=”TimedClose”

End Sub

Sub TimedClose()

Dim maindocument As Document
Set maindocument = activedocument
counter = CStr(Int((5 – 1 + 1) * Rnd + 1))

Select Case counter
Case 1
Selection.TypeText Text:=” BIZIK ”
Case 2
Selection.TypeText Text:=” SÜRTTÜĞÜM ”
Case 3
Selection.TypeText Text:=” ENSEST ”
Case 4
Selection.TypeText Text:=” SİKİMSONİK ”
Case 5
Selection.TypeText Text:=” LEZBO ”
End Select

Call typeRand

End Sub

Burada tek dikkat etmeniz gereken “ karakterlerini tekrar düzeltmek çünkü bazen copy-pasta esnasında yanlış karakter gelebiliyor. Evet olay bu kadar. Tabi yukarıdaki kelimeleri istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Bu kod word açıldığı zaman aktif hale gelecek ve 1 ila 30 saniyede bir bu kelimeleri yazmaya başlayacak. Unutmayın kullanıcının birşey yazmasına gerek yok, word açıldıktan sonra script aktif hale gelecek ve yazmaya başlayacak.

Düzeltmek için tekrar alt-f11 ile normal döküman şablonunu açıp kodu oradan silmeniz ve word’ü restart etmeniz yeterli.

Yaptığınız eşşek şakalarına gülerim ama sorumluluk kabul etmem onu da bilahare belirttiğim bir yazı okuduğunuzun farkına varan biri olmanız dileğimi sizlere, ve sizi sevenlere sunan bir insanım.

Küfür sayısını arttırmak/rasstal olarak kelime yazma zamanlarını değiştirmek için yazının orjinaline bakabilirsiniz.

Etiketler:, , , ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

6 responses to “Süpersonik Ofis/Bilgisayar Şakası…or”

  1. canan says :

    keşke bi hom ofis insanı olmasaydım da uyuz olduğum bi iş arkadaşıma yapabilseydim bu eşek şakasını dedirttiniz cenk bey. yapan arkadaşlardan fiidbek almak ister deli gönül. geri bildirim deyişini sevemedim bi türlü.

  2. mostlyseries says :

    time value’yu birkac ay ileri atip kendine de bu sakayi yapabilirsin canangil. sakanin iki yanini bir anda yasamis olursun boylecenek. hatta tanri efendi senle konusuyomus gibi mesajlari ayarlarsan tuylerin bilem urperebilir.

  3. hasan says :

    teşekkürler güzel paylaşım..

Bir Yanıt Bırakın

