100 Milyon Ay Çekirdeği ile Sergi…

Evet Çin yapımı ürünler uygar kapitalist dünyayı kendi silahı ile vurmuyor mu? Evet, vuruyor. Evet, evetle başlamak cümleye çok saçma evet ama evet demek ağıza pelesenk olmuşsa ne yapacaz, evet?

Hayır, sen yere 100 milyon çekirdek koyan bir kuratörsen o zaman da bu halk için mi sanat için mi diye sorarlar, yoksa hayır işi mi bu? Hayır, hayırla başlayan cümlelere “bu da bi saçmalık değil diyenlere” katılmıyorum, ama yoo hayır yalan söyledim. Arka arkaya hayır diyebilmek için bu saçmalığa hayır dedim, ki aslında fikrim “evet”di…mahalle baskısından korktum hayır dedim! O-HA! Nasıl siyasi yazı yazıyorum, kendi kendimin aklımı çıkartıyorum ho ho ho.

Evet Ai Weiwei Çin’li bir sanatçı ve kuratör ve Londra Tate Modern’s Turbine Hall’da vatandaşlara çok enteresan bir sunum yapıp, yerlere 100 milyon el yapımı porselen ay çekirdeği seriyor. Tek tek 100milyon çekirdeğin yapımında 1600 Çinli abla çalışmış, ve bu ne manyaklıktır derseniz, işin altında bizde ay çekirdeği olarak bilinse de gavurların Sunflower (güneş çiçeği – ki güneşe aydan çok benziyo valla :D) dediği bu tohumların açılıp güneşe yönelmesi falan gibilerden derin anlamlar var. Ben daha çok işin manyaklık kısmındayım ama videosunu seyredince işe olan saygınız artıyor.

Zaten biz de halk olarak severiz bu çekirdek işini. Son anda komik ayrıntı, amerikada çekirdek alırsanız, paketin arkasında nasıl yemeniz gerektiğini anlatan talimatlar var, baş parmağın ve işaret parmağınla tutup ucunu ağzına sok falan diye thtehehehe. Burada da linkimiz.

 

Reklamlar

Etiketler:, , , , , ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

4 responses to “100 Milyon Ay Çekirdeği ile Sergi…”

  1. Anonim says :

    sokiim bööle sanata

  2. Batu says :

    yazan batu

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: