İkbal Sucuk Carrefour Beni Mahkemeye Veriyor

7 Mayıs 2010 günü yazdığım bir yazıda, Bursa Carrefour İkbal Sucuk’da başıma gelenleri dile getirmiştim. Aradan 7 ay geçtikten sonra dün sevgili müdürüm Dilhun öğretmen bana “Cenk sen ikbal sucuk diye yazı mı yazdın bloglarına?” diye sordu. Ben de “evet” dedim ve ekledim “ne alaka?”.

Meğer bu müessesenin sahibi kendisini aramış, “benim gibi bir insana nasıl iş verdiklerini” , “bir üniversite mezununun nasıl böyle şeyler yazabildiğini”, “gerekirse celal bey’e dahi gideceğini (celal sönmez medya s’in sahibi),  “beni mahkemeye vereceğini” ve bunun gibi bir takım şeyler söylemiş.

Bunları duyunca kulaklarıma inanamadım ve aynı anda 3-4 duygu birden yaşadım.

Birinci duygu gülmece duygusu: Evet ilk önce bir zerrin gibi güldüm çünkü hayatımda ilk kez biri beni mahkemeye veriyordu ve bunun sebebi ise yazdığım bir yazı idi. Kendimi bir Emin Çölaşan gibi hissettim bir anda. Daha da güldüm sonra.

İkinci duygu şaşkınlık 1 no’lu duygusu: “Yuh be abicim” diye düşündüm, sen bir müşterini o yazıda açıkladığım gibi resmen kazıkla, soğuk pilavı, milimetrik sucuğu 16-17 TL’ye sat. Sucuk döner vaadedip, tavuk döner ver, “bu sucuk olmalıydı” diye hakkımı arayınca “bi dakika hemen değiştireyim” diye tabağı alıp, tavuk döneri dök ve tabağı geriver… Tüm bu olanlardan sonra da böyle bir yazıyı 7 ay sonra internette bul ve tüm bunlardan çıkarımın “ben bu cenk’i mahkemeye vereyim, ve hatta iş yerini arayayım buna nasıl iş verirsiniz siz, çalıştığınız adamları tanıyın” falan tarzı konuşmak gibi birşey olsun…..vay vay vay

Üçüncü duygu şaşkınlık 2 no’lu duygusu: Sonra işe profesyönel açıdan bakıp, Türk şirketlerinin PR konusundaki başarısızlığına şaşırdım. Bu olay amerika’da olduğu zaman “gel abicim sana biz istediğin hediyeyi verelim” falan diye olayı minimal bir şekilde kapatmaya çalışıyorlar. Burada ise adam beni mahkemeye verip bir de kayıtlara geçirmeye çalışıyor. Niye? Ben o yazıda kendisine küfür etmişim diye. Bu yazının sonunda bahsi geçen küfürlere ayrıntıları ile değinip irdeleyeceğim. Ama adamın kendisi için doğru hareket olacak olan alttan almaması ile şimdilik 4 no’lu duyguya geçelim.

Dördüncü duygu “rahatlama” duygusu: Aslında allahtan benim için en korkunç ve beni belki de en zor duruma düşürecek tek hareket olan “özür dileme” ya da  “cenk gel sana sucuk ısmarlayalım, sen bizi yanlış anlamışsın” falan gibi bir yaklaşım içine girmemişler. Bu durum, uyuz olduğum adamın alttan alma durumu, beni çok acayip kontrpiyede bırakıyor. Çünkü çok utanıyorum benden özür dilendiği zaman falan da. Bi kere bu durumu pidefabric’de yaşadım. Herifler 1 saat yemek getirmeyip bize, 1 saat sonra herkesin pidesini getirip benimkini unuttular. Herkes bitirdi, hesap istiyoruz benim pide daha gelecek. Çok sinirlenip, degaj yapmak istedim o pidelere ama adam hep aşırı alttan alıp, hesabın yarısını almamak, benim evime tatlı göndermeye çalışmak falan isteyip içimde oluşan “sinire kesme” hissimi bana “suçluluk hissi” olarak geri döndürmüş, tüm o sinir içimde patlamıştı.

Hahaha allahtan ikbal sucukta bunları yapacak bi adam yokmuş diye şükrediyorum :D

Beşinci duygu “korku” duygusu: Evet mahkemeden korktum, çünkü oraya gitmem lazım olursa, ya sabah çok erken olursa ? Ya da çok kalabalık olursa ? Orada tanımadığım insanlarla konuşmak zorunda kalacam falan…çok pis.

Türkiye’de yegane mahkeme olayımı askerde yaşamıştım, yurtdışında iken askerliğimi ertelettirmediğim için bakaya mı nedir ondan olmuştum, bir mahkeme oldu, evlere şenlik… gerçi öyle mahkeme olacağını bilsem korkmam mahkemeden. O mahkemede sıfatının ne olduğunu bile bilmediğim bir adam (hakim midir, savcı mıdır, yoksa çaycımıdır belirsizdi) beni bir bir odaya alıp, bu yazıyı sen mi yazdın dedi, benim çok önceleri yazdığım bir “ben amerikalardaydım o yüzden gelemedim askere yani, biraz durun yahu 2 dakika” tarzı bir yazı için. Ben “evet benim savunmam bu” dememle mahkemem bitmişti. Süper hızla, bi de Türkiye’de bu işler yavaş diyolar hahaha :D

Sonuç olarak bunu yazmaya sıkıldım ben artık o yüzden küfür tahlilini de yaparak bu yazıya son verelim. Evet söz konusu yazıda 1 kez “cağ döneri boku”, 1 kez “göt”, 1 kez de “amına koyayım” demişim. Demişim diyorum çünkü sildim az evvel çünkü “ikbal sucukları” diye arayınca google’da tepede çıkıyor ve bütün ikbal sucuklarını bir battalgazi için töhmet altına sokmayayım diye yapıyorum böyle.

Cağ döner boku: Evet arkadaşım şimdi de cağ dönerciler beni mahkemeye verecek herhalde haha. Ama cağ döner beni çok uyuz ediyor. Belki ona bok demek yanlış, evet yani kesin yanlıştır da, ben burada ikbal ve sahibi hakkında konuşmuyorum. İçinde öbek öbek yağ olan ve iskender ile kıyas kabul etmez bir cisime “döner” denmesini eleştiriyorum. Dolayısı ile ikbal sucuk ile alakasız bir “bok” kelimesi bu. Direk cağ dönere giden bir laf sadece.

Göt: Bunu direk olarak pilavın üstünden “döneri sucuk döner ile değiştiriyorum” diyip “tavuk döneri döküp boş pilavı bana geri veren” arkadaşa demişim. Bu göt lafının başka açıklaması yok, direk şahsa gitmiş. Oysa ki yanlış bir kelime kullanmışım, doğrusu “hırsız”, “yalancı”,” riyakar” falan olmalıyken, ben bir organ adı vermişim. Ki aslında belli açılardan bakınca bırakın küfür ya da aşağılayıcı olmayı, güzel bir şey olduğu dahi söylenebilir götün. Seveni çok vardır.

Amına koyim: Buradaki kullanım şu “…ya da ne helal olsun ya, haram olsun amına koyim”. Yani amına koyulan şey durum. Bunu açıklamak bile komik, her Türk bilir ki, kızgınlıkla söylenen her lafın sonuna bu küfür gelebilir. Örn: “Mikrodalga fırına metal koyunca patladı amına koyim”. Burada amına koyulan ne mikrodalga fırındır, ne metaldir ne de herhangi bir diğer fiziksel objedir. Burada bu “durum”un amına konur. Aynı benim o gün carrefour’da düştüğüm durum gibi.

Sonuç olarak heyecanla gelişmeleri bekliyorum. Bakalım beni arayacaklar mı? Yoksa farklı müdürleri arama, patronu arama falan gibi durumlar mı olacak ? Bu arada ben de acaba tüketici hakkı falan gibi bi olaya mı girsem. Gazete de üst kat haa..2 dakika’da çıkabilirim yukarı hhahahhaah..

Etiketler:, , , , , , ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

23 responses to “İkbal Sucuk Carrefour Beni Mahkemeye Veriyor”

  1. mostlyseries says :

    ee biz de mi küfretmeyelim yani bu lavuğa şimdi, eğer ararsa şöyle de kendisine; “bursada çok güçlü tanıdıklarım var senin sucuklarında zaten domuz ürünleri kullanıyor bunu cümlealeme duyururum göt gibi kalırsın”… ki kalır bence, bursalı dediğin iki dakka susmaz herkese yetiştirir çünkü..

    afyonda da haraçhaneleri vardı bunnarın yol kenarında bak, sucuklu yumurta yiyip 100 dolar verirdi zengin kimseler..

    • cenkozmercan says :

      aslında bu adamları direk sana havale etmem ve havale geçirtmem lazım diye düşünüyorum. hem suçlu hem güçlünün hakkından sen gelirsin diye de düşünüyorum. hep seni düşünüyorum.

      • mostlyseries says :

        adamdan ziyade orangutan hissi veriyordu oysaki anlattığın zat.

        • cenkozmercan says :

          zat mat desem, şah mata bir gönderme yapmış gibi mi olurum yoksa, bu tarz ikilemelerde ikinci kelimeyi başına M harfi ekleyerek yaparız ya, o şekil mi olurum ? (örnek: örnek mörnek, ya da zat mat)

          hangisi olurum ?

    • Bilge insan says :

      La götler orda çalışanlar Bursalı. Sizin gibi götlük yapan yine Bursalı. Sucuğun kilosu 30 Tl. 16 TL ye kiloluk sucuk döner koyacak halleri yoktu ya. McDonalds ne idüğü belirsiz iki tavuk buduna en az 10 TL verirken, McDonalds geçirirken hiç sızlanmıyorsunuz.

      • cenkozmercan says :

        lan göt sana ne paramı nereye harcayacağımdan hesap mı vericem sana basit cahil. bursalıymışta bilmemneymiş bu mu lan kıstas? Herifler vaadettiği şeyi vermediler olay bu kadar basit.

    • Bilge insan says :

      YANDAKİ KÖFTECİNİN ADAMISIN ANLAŞILAN
      Köfteciler iki köte bedava yedirdiler diye bu kadar böğrülürmü lan? Yavşak göt. Senin gibi göte layık bir muamele yapmışlar. Demekki yavşak göt olduğunu çok belli etmişsinki ordaki elaman sana iyi geçirmiş. biraz aynaya bak meseleyi anlarsın.

  2. muratünlü says :

    tavsiyeyi kes:)))

    küfürsüz hayat pek zevkli deil ama küfürü minimuma çek istersen,okunur olmuşsun:))

  3. İlker says :

    Carrefour İkbal bilmiyor biraz daha uğraşırsa kimi ve hangi gücü karşısına alacağını… :)

  4. muratünlü says :

    haftada 1 olm sucuk sana…..ölecen sucuktan…..bi de hoş kokmaz o….sürekli sucuklu musun sen ya:))))))

  5. muratünlü says :

    …..ölecen sucuktan…..bi de hoş kokmaz o…. haftada 1 sucuk…….sürekli sucuklu musun sen ya:))))))

  6. muratünlü says :

    pomaksın.

  7. muratünlü says :

    komiksin bi de:)

  8. mostlyseries says :

    noldu bu iş? var mı bi mahkeme celbi? yoksa hergün gidip ikbal sucuk yiyip iki kat para vermekle mi cezalandirdi seni tehditkar kisi. hemen kaldirdin olm postu yuh be..

  9. Bilge insan says :

    BU ARKADAŞ DIŞARDA DOMUZ ETİ YEMEYE ALIŞTIĞI İÇİN ÖNÜNE DANA SUCUK GELİNCE ÇILDIRMIŞ ANLAŞILAN

Bir Cevap Yazın

