Joypad Desteklemeyen Oyunlarda Joypad Kullanma Yöntemi

İnsan değişime uyuz olur. İnsan olduğum için biliyorum. Amiga’dan PC’ye ilk geçtiğimde oyunları klavye+meauz ile oynamak zorunda olmaya ifrit olmuştum. Bugün sorsalar “Cenk bir ifrit olsana” deseler, bilmiyorum nasıl olunuyor.

Sonra yıllar geçti ve ben “sağ elim meauz elim düşmanlarımı öldürür, sol elim klavye elim beni hayatta tutar” isimli şiir kitabımı yayınladım. Hece ölçüsü ile yazdığım tüm şiirlerimde sadece tunç ve cinaslı kafiye kullandım. Redifi hor gördüm. Ulama yapmadım!

Şimdi bazen bazı oyunlarda, fitbol ya da bir takım platform oyunlarında falan, joystick’e ihtiyaç duyuyorum dememi beklemeyin. Ama bunu diyen insanlar var, biliyorum. Peki bu arkadaşlar joystick ya da ne diyorum ben ya, joystick mi kaldı, joypad ile oynamak istiyorlarsa bir oyunu ama oyun joypad desteklemiyorsa ne yapabilirler? Elbette ki JoyToKey programını bilgisayarlarına yükleyebilirler ve bu program sayesinde isterlerse windowslarda her türlü programda joypad kullanabilirler, mesela word’ü joypad ile oynayabilirler hatta! Bu program joypad emülasyonu sağlayarak meauz+klavye simülasyonu yapıyor. Kurulumu basit, çocukların ve hamilelerin kullanmalarında bir sorun yok! İşte buradan download yani aşağıyükleme yapabilirsiniz değerli kanto severler.

Etiketler:, , , , ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

8 responses to “Joypad Desteklemeyen Oyunlarda Joypad Kullanma Yöntemi”

  1. dorteks says :

    Amiga, joystick falan derken aklım quick Shoot Turbo 2 geldi o aklıma gelince o zımbırtının yayıy aklıma geldi, yayı aklıma gelince alendirikli Combaat School, Summer Edition gibi joystick katili oyunlar aklıam geldi. Şimdi düşünüyorumda lan ne malmış. Ne anlamışsam sağ sol veya yukarı aşşağı hızlı şekilde yapıp ne zevk alıyorsam. Hızlı hızlı yaparsın abi sağ sol bir bakmışsın joystick elinde kalmış. Hey gidi günler hey.

    • cenkozmercan says :

      hatta bu tür sağa sola asılmalı oyunlarda joystick’i avuçiçine gelecek şekilde alttan tutup bilek ile sağa sola yapmaca vardı. zevkli günlerdi ama şu an için manyakça geliyor hakikaten. combat school’u biliyorum, 2 kişi dönüşmeli asılırdık ona xD

      • dorteks says :

        Doğru diyorsun Cenk. Bana mı öyle geliyor bilmiyorum ama eski oyunlar tamam kabul ediyorum grafikler berbat bugüne göre ama daha çok zevk alıyordum. Mesela bilirsin belki Silk Worm vardı baya zamanımı almıştır o oyun. Shadow Of The Beast serileri vardı, Kick Off 2 vardı topu ayağında tutumak bile meseleydi vs… vs… veya biz o zaman çocuktuk ondanmı daha çok zevk alıyordum kimbilir.

        • cenkozmercan says :

          grafikler tamamen rölatif bence. yani zamanına göre nasıl grafik varsa, o zamanın grafikleri o oluyor. Commodore64’ten sonra Amigaya geçince inanamamıştım grafiklere, ya da ilk defa voodoo2 3D hızlandırıcı takıp da quake 2 oynadığımda da inanamamıştım, ama göz alışıyor, kısa bir süre sonra normal oluyor o grafikler. o yüzden grafikler kötü gelmiyordu o zamanlar bana.

          valla çocukken deli gibi oynadım ben. Silkworm’u da biliyorum, hatta tahminimce sen SWIV’den bahsediyorsun, silkworm 4, hem helikopter hem de yerden giden jeep olunabiliyordu, 2 kişi daha zevkli oluyordu. shadow of the beast’te cheat kullanırdık ki çok zordu. kick off’da da epey iyiydim ben :D PES falan hikaye bence…

          Benim düşünceme göre o zaman o kadar zevk almamızın sebebi hem biz çocuktuk, hem öyle birşey hayatımıza yeni girmişti. Mesela o zamanların çok sevdiğim oyunu pirates 4-5 sene önce tekrar çıktı. ben çok sevinerek hemen kurdum ve 4-5 gün oynadıktan sonra “ulan ben bunu nasıl oynadım aylarca ya” diye inanamadım. sonuçta hep aynı şeyi yapıyorsun. ama o zamanlar benim de hatıralarımda ayrı bir yer tutuyor.

          • evronas says :

            teknolojinin geldigi son noktanin kaniti quick shot’in cit cit sesi idi. tamircilik yanimi gelistirmeme yardimci etmis cihazlardir; kirilan parcalari yapistir, yayinin aynisini git bul al (ve hatta yedekle), arkadaslarin quickshotlari da tamir et filan gibilerinden. pahaliydi namussuz. atari salonu joysticklerini de hic sevmedim, hep “takiliyo abi bu” ve “bozuk lan bu” nidalari arasinda oynadik sf2’yi.

            pc ve klavyeye gectikten sonra gamepad de sarmadi, wii’nin nanemollasi da sarmadi. salt klavye oyunu iyidir, mouse kombinasyonu da aim&shoot icin lazim olsa da, olmasa da olurdu be gamsiz..

            o kadar zevk almamizin sebebi cocuk olmamiz degildi, ben cocuk degildim mesela cocukken. grafik olayina katiliyorum, gecmise donmemek lazim grafik dusunurken. “o an”in en iyi grafikleri her zaman etkileyici olmustur.

            hulehop…

            • cenkozmercan says :

              joystick’lerin sarı düğmeleri de vardı yaylıların yanında, onu da hatırlayalım. en manyak joystick bozma ise muradiye’den oğuz ile kick off oynarken yaşandı. oğuz joystick’in tutulan çomaksı kısmını, alttaki kare kısmında kopartırmak sureti ile o yaşlarda “ohara” dedirtecek bir harekete imza atmıştı :D

              • evronas says :

                komodor64 efendi ile gelen joysticklerden mi bahsedersin diyecem. sari dugmeli duz coystik. kablolari bozulurdu ve sahrada kirilmis bir bacak misali iki kalem arasina sarardim baglanti noktasini ki iletisimi saglayabilelim atari ile. simdi coystik gorsem ne bu derim ustune otururum..

  2. cenkozmercan says :

    hayır ya içinde… bazı joystickler yaylı olurdu, bazılarında da sarı bir düşmemsi dalga olurdu, kolu seçince o düğmeye bastırırdı dalga, onun da altında bişi vardı, o da yeşil board’un üstüne değerdi. o sarı dalgalar plastik olurdu ve bazıları kopardı aşırı kullanımdan, onları değiştirmeceden bahsediyom

Bir Yanıt Bırakın

