Tipografik Porte Örnekleri (ve Nasıl Yapılır Video Tutorial)

Değerini çok sonraları anlayacağım tipografik elementler, o zamanlar benim için “koy götüne, bas arial’i” tarzı yaklaşımlar sergilediğim, bildiğin malkoçoğulluğu yaptığım, hakkını veremediğim, özünü ememediğim kaynaklardı” dediğimi hatırlıyorum. O zamanlar hayatımı düello yaparak kazanıyordum. Her zaman solak olmamı bir avantaj olarak kullanmak istedim, ama kullanamadım, çünkü solak değildim. Olmadığım şeyleri içine yazdığım kara kaplı defteri dolduralı da çok oluyor zaten. Zaten’leri içine koyduğum bohça da, oldukça bolca. Bolca kıyafetim de yoktur benim, bilir misin sevgili martı? Uzaklarda uçan ama, bir o kadar da pespaye, bir o kadar da Quebec yolcusu gibi, ve sonu gelmeyen cümleler… Edebiyat ile dalga geçsem bana kızar mısın dağdan gelen beti benzi atmış çocuk? Ya da hafleri bir birine bir lego misali taksam, bazılarını yalnış yapsam? Anlar mısın beni tümörümsü takipçi? Kaçmak aslında sana koşmaktır, ya da zamanı durdurup da seninle yaşlanmak istiyorum gibilerinden ilk etapta çok etkileyici gibi duran ama aslında içi boş cümleleri kendime konvansiyonel savaş başlığı yapsam?

Zaten soru işareti yasaklansa, yazıda artisliğe yatılan cümlelerin bir çoğu töhmet altında kalmaz mı? Belki de, belkilerle yoğrulmuş diğer anlamsız cümlelerin sonuna eklenen 3 nokta kaybolsa, ne yapacak pepe yazarlar? Kim bilir? Ben bilirim aslında, ama çok bilmişleri kimse sevmez dedi bir çoban bana, salatasını yaparken; umarsız, boşvermiş, adamsendeci bir tavırla… desem de inanma, diye bir laf vardı. Son olarak çukurcuma diye de bir yer var Bursa’da.

Bak burda çok güzel tipografik portreler var. Burada bir ders, burada da başka bir teknikle bir diğer ders var.

Etiketler:, , , ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

Bir Cevap Yazın

