Facebook İstatistikleri…

Ne zaman bir çift sarılı yımırta alsam kesinkes bir tanıdığım telefon ya da fax edip “cenk sen niye facebooklarda yoksun?” diye veryansın eder. Bu gibi durumlarda onlara “şu anda puset kullanıyorum daha sonra konuşalım” derim.

Yıl artık 2011 yılındayız! oha gördüğünüz gibi cümlede anlatım bozukluğu tavan yaptı, çünkü 2011 yılında olmayı cerebral cortex bazında algılayamadım. Motor becerilerim adeta mobilet becerilere dönüştü çünkü lise’den mezun olalı 17 yıl olmuş demek benim gibi kendini 14 yaşında hisseden biri için çok fazla geliyor bir anda! Daha dün 2000 yılında ne olacak geyikleri vardı lan! Peki ya facebook ile ilgisi ne tüm bunların.

Sanırım 2001 yılı idi ve ben bir gün uyandım ve aynaya baktığımda artık kel bir insandım, ama galapagos adaları gibi sakallarım hala vardı. Bir harley davidson adamına dönüşmüştüm ve bununla ilgili hatıralarım çok zayıftı. Ev arkadaşım berk ise hep bir kel olagelmişti. Daha sonra salona gidince Budweiser’lardan oluşan kuleleri gördüm ve bir önceki geceyi hayal meyal hatırladım. Berk kendisi kel olduğu için yağmuru ilk hissedenin kendisi olduğunu ve kelliğin yaşanması gereken bir tecrübe olduğunu bana dikte ediyor, ben de çok az içki tüketen bir insan olarak düşük toleransımın sınırını çoktan geçmiş, hatta meksika sınırına yaklaşmış bir şekilde kikirdiyordum. Sonra makine ile aynanın karşısına geçtim ve kafayı kazıdım…Ertesi sabah hatırlamamasına. Sonra neler oldu o gece bilmiyorum.

Berk 1.5 ay önce falan bize geldi. Kendisi alkol ile eşgüdüm (TDK’ya başvurdum bu kelime için) bir insan olduğu için bana yine içki içirdi ve bu seferde neredeyse facebook’a üye yaptı! Bir an elimde klavye facebook’a bakıyordum ama bu sefer geçen sefer ki gibi hem eğilip hem de kırılmadım. Sadece eğildim ve “lan söz 2011’de facebooklara girecem” diye kendisine and içtim. Ama yapamıyorum lan hala. Sanki artık benden geçti bu. Ayrıca herkesin 5 sene önce yaşadığı “ulan şu ilk okul arkadaşım acaba nerede” falan gibi eski bir hissi yaşayamam artık deil mi? Bakalım gelecek ne gösterecek, bakalım facebooklara girebilecek miyim?

Uzunca bir giriş kısmında sonra gelişmenin arifesinde facebook ile ilgili bir takım istatistikler açıklandı onlara bir bakalım isteyip istemediğinizden bağımsız olarak.

500 milyondan fazla kullanıcıya sahip facebooklarda bu zamana kadar 43,869,800 insan status’unu “single”a çevirmiş, 28,460,516 kişi “in relationship”, 36,774,801 “married” olmuş. Yani anlıyoruz ki, facebook sonrası ayrılmalar, birleşmelerden daha fazla olmuş. Her 20 dakikada 1 milyon link paylaşılıyor, 1.3 milyon fotograf tag’leniyor, 1.5 milyon davet gönderiliyor, 1.6 milyon kez duvara yazı yazılıyor, 1.8 milyon status update ediliyor, 1.97 milyon “arkdaş olalım” invite’ı kabul ediliyor, 2.7 milyon fotograf upload ediliyor, 10.2 milyon yorum yazılıyor, 4.6 milyon mesaj yazılıyormuş. Peh peh peh. Tüm bu dataları aldığım yerin linkini vermeden önce, beni çocukluğumdan beri korkutan bir yemek ismi söylemek istiyorum: Kadın budu köfte! Bu nasıl bir isimdir lan? LinkteBurda

Etiketler:,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

17 responses to “Facebook İstatistikleri…”

  1. muratünlü says :

    2000 yılında gs uefa kupasını alacakmış….olacağı buymuş……puset kelimesini kullanır olman güzel….öğrenir oluşun daha komik bir anı….sevgiler:)

  2. banu says :

    aman aman boşver facebook filan açma,evli erkekler açmasın,ben açtımda noldu,kocamı kendi ellerimle verdim yaban ellere,kanchanaburilere…ne mesajlar,ne muhabbetler,sonuç: istatislere yardımcı oldum…single olucam pek yakında,acaba dul mu dicekler,ya bu kadarda olmaz,bugünümü buldun bu yazıyı yazacak,bende bugünümü buldum boşanma kararı alacak?

  3. dorteks says :

    Bizim zamanımızda eski zaman yani IRC denen olay vardı. Takılmadım dersem yalan söylerim. O zamanlar adsl’miş falan filan yoktu gidiyorduk Anet veya Superonline aylık paketi alıp birde telefona para veriyorduk kullandığımız dakka başına.

    Sonrasında Icq türedi daha sonra MSN, Facebook, Twiteer vs…

    Facebook açıkcası benim ilgimi hiç çekmedi. Angarya be abi. Nereden biliyorum peki? Bizim dallama kuzenler üye oraya, normalde de çizik tipler oldukları için hiç sevmem kendilerini :) Millet top yekün çıldırmış durumda, her gelen resmini koymuş. Utanmasalar tuvalette bile çekilip yerleştirecekler o derece yani. Kısacası ben hiç sevmedim face’i.

  4. Ertuna Yavuz says :

    ben ilkokul arkadaşlarıma dışarda rastlayınca görmemiş gibi davranıyorum. süper oluyor.

  5. İda'lı der ki; says :

    Yorumları mı gözlemleri mi yoksa tarzımı sevdim bilemedim. Pek beğendim. Bildireyim istedim. Selamlarım

  6. cenkozmercan says :

    saol hocam

    ilk okul arkadaşları ile de aslında bi sorun falan yok ama “ilk facebook çılgınlığı” olarak bilinen bir dönemde zorlama bi takım buluşmalar oldu, baskı oldu orada :D hatta adını uygar olarak vereceğim bir ilk okul arkadaşım beni iş yerinden alıp bi 10 dakka konuşalım diye arabaya bindirdi ve toplantıya götürdü. hatta buna resmen kaçırma denilebilir. ilginçti.

  7. evronas says :

    cenk efendi. yapabilirsin bence. eski arkadaslari eklemen etmen gerekmiyor. hatta kendilerini acikca refuze etmek daha buyuk eglence yaratiyor. mesaj filan atiyorlar beni hatirlamadin mi diye, sen de hatirladim ama sklemedim diyorsun egleniyorsun fakirlerle. burada kritik durum ileride gorusme olasiligin olan insanlara yamuk yapmamak, gerisi ile eglenmek..

    ayrica banu efendinin de belirttigi gibi kendine kuku tasiyicisi portfoyu yaratabiliyorsun ekstradan. bu taraklarda bezim yok desen de, facebook’ta donla cekilmis fotograflarinin dolastiginin farkindasindir.

Bir Yanıt Bırakın

