Frontline Defense: Degaj Gibi Ofis Oyunu!

Dişçide bazen dişçi bize soru sorar. “Hassasiyet var mı?”, “Burası acıyor mu?” falan gibilerinde. Ama bu esnada hayat karartan oymakbaşı aleti ve elinin yarısı ağzımızın içindedir. Bu gibi durumlarda ancak inleriz. Kelimelerle ifade edemediğimiz durumumuzu, kaş gözle “ıuuhhhggğğ” gibi seslerle dışa vururuz. Ayrıca aramızda lady okuluna gitmiş olanlar ağız dolu iken konuşmamamız gerektiğini de bilirler. İşte bugün ilk paragrafta bu dramaya dikkat çekmek istedim. Yeteri kadar çektiğime inanıyorum o yüzden artık serbest bırakıyorum.

Aramızda her kim ki bilgisayar başında çalışıyor ve “1 salise boş vaktim yok cenk” diyorsa bana, onlara “o vakit iş akdini gözden geçir” yanıtını veriyorum. Zaten bu tür Taylor’cu yaklaşımlar ve çalışanları 2 saniye boş bırakmayan zihniyet, falan diye kalkıp bi de işletmeye klasik, neo-klasik yaklaşımları eleştiren bir cümle yazsam ne komik olur. Sanki umrumdaymış falan sanırsınız hahaha. Oysa ki benim umrumda her zaman için 1) Sucuklu Tost, 2) Karımın kenarında cep olan pembe çorabı ve 3) Paris-Dakar rallisine katılıp da Paris’i terkedip dakar’a yollanan insanlar vardır. Ama her zaman dediğime bakmayın, daha ilk defa umrumda bunlar. Hatta artık umrumda bile değiller!

Evet ofis’te oynamak için ya da evde oynamak için güzel bir oyun türüdür “Tower Defense” oyunları. Genellikle bir yoldan türlü farklı mahlukat gelir, biz de yol kenarına türlü farklı kuleler dikeriz ve bu kuleler mahlukatlara ateş etmek sureti ile adam öldürmeye teşebbüs ederler. Amacımız bazen bu mahlukların bir takım şeylerimizi çalmalarını önlemek, bazen de yolun öbür tarafından çıkıp gitme amaçlarının dibine kibrit suyu!

Bir sürü farklı versiyonu vardır bu türün ve ilk önce silahlarımızı ve düşmanlarımızı tanımalıyız. Ben ilk olarak hafta içi bir gün düşmanlarıma misafirliğe giderim ve üstlerine tek atımlık mermi, bomba, ateş, buz, sniper falan gibi saldırı türlerini tatbik ederim. Bakarım hangi yaratık hangi silaha tepki veriyor, hangisi tepkisiz kalıyor? Tepkisiz kalanların ağzının içine elimi sokup “Hassasiyet var mı burda?” diye sorarım ki beni tabip sansınlar ve fazla sorun çıkartmasınlar.

Son 2 gündür oynadığım bu nezih Frontline Defense’de işte böyle bir oyun. Farklı silahları yolun kenarına döşüyoruz ve gelen düşmanla asla mutabakat yapmıyoruz. Çözümsüzlük politikası izleyip onları öldürmek sureti ile Krom ya da Mitra’ya yolluyoruz! 3 adet nota ismi, 2 adet renk ve 4 adet rakam vererek yazımı sonlandırıyorum. Do, Mi, Fa (minör) – portakalrenk, kahverenk – dört, iki, sıfır, dokuz. Link burada olmasa burada der miyim?

Etiketler:, , , ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

Bir Cevap Yazın

