Danimarka’lı Sunuyor Abicim!

İş hayatının en güzel kısımlarından birisi uzun ve sonu gelmez toplantılardır. Bunların çoğunda ben ilk 30 dakika ne olup bittiğine dikkat ederim sonra beyin uyuması gerçekleştiririm. Beyin uyuması askerde öğrendiğim, gözler açıkken uyuyabilme ve fiziksel olarak oradayken düşünsel olarak bambaşka bir yerde olma becerisidir. Hasını yaparım.

Uzun toplantıların bir diğer süper kısmı ise uzun sunumlardır. Bak yemin ediyorum gerçek hayatta adam gibi yapılmış 1 tane sunum görmedim. Hadi onu geç, ya da geçme ya, geri gel. Hatta şunu söyleyeyim gördüğüm sunumların %99’u (%1’i açık kapı bırakmaca) kefir içmek gibiydi. Kefir hiç içmedim aslında ama içsem öyle olur bence.

Türk sunumunda her okunacak, söylenecek söz 12 punto powerpoint’e yazılır. Sonra da çoğu kez eldeki kağıttan, ruhsuz ve monoton bir şekilde okunur. Ek olarak uzun veriler, tablolar, excel şekline sokulup powerpoint’e import edililir 120 sayfa falan. Tabi kimse tınmaz bunları. Ben zaten çoktan kopmuş gitmiş olurum.

Ama elin danimarkalısına bak. Data işte böyle sunulur diyor ve Danimarka’da yapılan, içeriği beni hiç ilgilendirmeyen bir konudaki sunumda. Kısa öz, net, dikkat çekici. Ben bu sunumda uyumam abicim, bakarım buna ben. Sen de bakar mısın 14 şubat’lı?

Etiketler:, ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

7 responses to “Danimarka’lı Sunuyor Abicim!”

  1. evronas says :

    perezentasyon hayattir

Bir Yanıt Bırakın

