Total War: Shogun 2 CloneDVD Crack Save Etmiyor!

Son zamanlarda artık hep p2p release’ler scene release’lerden önce gelir oldu. Ve ben buna bir dönem şaşırdım bile. Sonra şu an bakıyorum da, artık şaşırmama şaşırıyorum.

Clonedvd’si bir süre önce ortaya çıkan nezih oyun shogun2 için crack beklenmekteydi ve ortaya multi8 versiyon çıktı ama bakıyoruz ki, bu crack steam versiyonla zaten hiç çalışmıyor, clonedvd ile de save ettirmiyor. Ki bir total war oyununu save edemiyorsanız zaten oynayamıyorsunuz demektir. Peki başke şeyler de demek değil midir? Demektir, mesela demektir ki her zaman için scene>p2p demektir. Şimdi bu crackin çalışmadığında hem fikirsek, benim total war ile olan savaşıma gelebiliriz.

Ben sıratabanlı strateji severim. TotalWar serisini de severim ama hemen her oyunla olduğu gibi bu oyunlada bir kavgam var benim. Kısaca özetlemek gerekirse:
1) Herhangi bir total war oyununda olacak şeyler olacaktır ve senin bu konuda yapabileceğin birşey yoktur. Yani şehirleri kurmak, yeni bir teknoloji geliştirip diğer halklardan üstün olmak, oyun içi hikayesel olaylar falan oyunun içinde kendi olan şeylerdir. Civilization serisindeki gibi bizim kontrolümüzde değildirler. Black plague geleceği zaman gelecektir, barut icad olacağı zaman olacaktır bunlar oyunun tekrar oynanabilirliğini çok baltalayan şeyler bence.
2) Savaşları aslına tırttır. Bu söylediğime bir sürü insan kızacak biliyorum ama kabul edin, archer, infantary ve mounted unit’ler olan bir oyunda stratejik derinlik ne kadar olabilir? Klasik kurallara dikkat ettiniz mi (spearman ile atlıları karşıla, düşmanda ranged unit yoksa, kendi ranged unitlerini mümkün olduğunca kullan, bu ensada kendi atlıların ile düşmanı flank et ve onlar başla bir unit ile savaşırken yanlarından ve ya arkadalarından charge et) zaten yapacağınız herşeyi yapmış oluyorsunuz. Ama olay bu da değil aslında. Olay yapay zekanın gerizekalılığı ve buglar ile olmayacak savaşları bile kazanmak. Mesela kale savunmasında diyelim düşman ordusunun benden 10 kat fazla olduğu savaşları AI mallıkları ile kazandığımı bilirim. Zaten katmanlı kaleleriniz varsa, yapay zeka kale içinde iyiden iyiye mallaşıyor. Onun haricinde mesela herifler saldırmadan 2 tane atlıyı dışarı salıp bunların siege aletlerini kullanan unitlerini öldürüp adamları daha saldırmadan durdurmak falan gibi şeyler yapılabiliyor. Beni en uyuz eden şeyse mesela bazen bir atlı grubu taa diyarlardan döndürüp düşmanın arkasına getiriyorum. Tam arkadan charge edecem bi bakıyorum, atlılar ileri geri gider oluyor ve anlıyorum ki, bunlardan bir tanesi bi yerlerde bi taşa bi ağaca takılmış ve o gitmeden grup gidemiyor, o da yerinden oynamıyor benim 15 dakika uğraştığım bu manevra bir mallık sonucu boşa gidiyor. Kısacası savaşlar bence vasat.
3)Seçtiğiniz ülke oyunun zorluğunu belirler. Mesela medieval’da sırtını denize veren bir ülke seçtiğiniz zaman, örneğin ingiltere, portekiz falan oyun çok kolaylaşıyor çünkü oyunda hareket etmek uzun zaman aldığı ve kullanmadığınız orduyu tutmak pahalı olduğu için savaştığınız cepheler haricindeki ordular çok pahalıya geliyor. Dolayısı ile bir tarafınızı denize dayadığınızda orada ordu tutmanıza gerek kalmıyor. Savaştığınız cephelere doğru orduları sürekli kaydırabiliyor, kale olan şehirler cephelerden uzaklaştığı zaman bunları normal şehire döndürüp ekonominize ekleyebiliyorsunuz. Ama her tarafı bir ülke ile çevrilmiş ülkelerden biri ile başlarsanız tüm sınırları korumanız gerek. Hele hele ruslar ya da türkler gibi doğudan bir ülke ile başlarsanız sıçtınız çünkü hunlar ve özellikle timurlar geldiği zaman olay bitiyor. Türk olduğunuzda zaten istanbulu alınca tüm avrupayı karşınıza alıyorsunuz ve papa sürekli haçlı seferi çağırıyor üstünüze. Oradan gelen 10küsür milletin harman orduları ile uğraşırken arkadan gelen hun orduları ile bitiyorsunuz.
4) Oyun hızı yavaş. Tamam bu bir RTS değil ama ÇOK YAVAŞ be abi. Hele ilerlediğiniz zaman oyunda bir miktar, geçen zamandan neyi ne yapacağımı, hangi ordu nerede ne peşinde falan unutuyorum yani.
Bu sebeplerden dolayı bir totalwar oyununu ben en fazla 3 kez oyanaybiliyorum diye aniden biten yazıyı okudunuz.Çalışmayan p2p crack burada.

UPDATE: Evet baba scene gruplarından Fairlight tarafından sorunları gideren bir crack yayınlandı bugün. Bunun için buraya bakanlar kurulu.

Etiketler:, , , , ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

Bir Yanıt Bırakın

