Crysis 2’yi Orjinal Alıyoruz! (Almalıyız, Alsak İyi Olur Lan!)

Çok enteresan bir jenerasyonun üyesiyim ben. Siyah beyaz tek kanal TV günlerini gördüm, şimdi zaplayamayacağımız kadar çok kanal günlerini yaşıyoruz. Ulan neden bir Türk NBA’de oynamıyor geyiklerinin döndüğü dönemler çok da eski değil, ya da bir Türk takımı neden Avrupa Kupalarında bi yere gelemiyor…Bu gibi örnekler çoğaltılabilir, neden bir Türk filmi oscar almıyor ya da bir Türk müzisyen dünya yıldızı olamıyor, kısa zaman önce Nobel almayı başardık, eurovision’u da…

Amiga zamanlarından beri Türk oyunları orjinal almaya çalıştım ben. Bir sürüsü haliyle çok dandikti. Aralarından Lale Savaşçıları gibi oynaması gerçekten zevkli oyunlar vardı ama AAA olarak tabir edilen oyun endüstrisinin tepe noktasında bir oyunumuz olmadı hiç, ta ki farcry’a kadar. Farcry’ın Türk bir ekip tarafından yapıldığını öğrendiğimde çok şaşırmıştım, çünkü bildiğin Call of Duty, Half Life falan gibi bir oyundu. Daha sonra Yerli kardeşlerin Crytek Firmasından Crysis geldi ve sadece bizim değil, dünyadaki tüm oyun severlerin götü düştü. Bir anda dünyanın en güzel gözüken oyunu bizden birileri tarafından yapılmıştı artık. Daha farklı yönleri de övülecekti oyunun, gelişmiş yapay zeka gibi. Bazı farklı beklentileri karşılayamamıştı belki, non-lineer oynanış gibi, ama artık orada bir Türk oyunu vardı ve ismi AAA oyunların arasında, hatta onların önünde anılır olmuştu.

Ben Crysis’i korsan aldım. Aslında almadım, birisi verdi bana. Ben de kurup oynadım. Türkçe seslendirmeler, daha önce görmediğimiz türdendi. Aslında komikti biraz “Gebereceksin hamburger kafa” falan gibi Türkiye Türk’ünün söylemeyeceği, yabanı film çevirilerindeki gibi bir Türkçe, ama yine de adamlar yapmak zorunda değildi ki Türkçe versiyonu. Ama zorlamışlardı ve yapmışlardı. Yanlış hatırlamıyorsam normal fiyatından daha ucuz olarak çıktı ayrıca oyun Türkiye’de. Yani Yerli kardeşler bize kıyaklarını geçiyorlardı.

Ben oyunu bitirdikten sonra utanıp gidip orjinalini aldım oyunun ve paketini dahi açmadım. Böylece kendi içimde rahatladım aslında. Çünkü biz hep ağlanırız, “niye biz yapamıyoruz” diye ama daha sonra forumlarda bu sefer “crysis 2 crack nerede kaldı yaa” diye ağlananlar görürüz. Bu ülkede orjinal oyun almanın zorluklarını biliyorum. Sadece ülkenin rölatif ekonomisine göre “daha pahalı” olan fiyat değil. Aynı zamanda yurtdışında orjinal oyunla gelen extra şeyler, satış sonrası hizmet eksikliği vs falan hep dert burada. Ama eğer bir oyunu orjinal alacaksan arkadaşım, bunu alacaksın.

Daha yazacağım şeyler var ama birileri geliyor görüyorum bana geldiklerini biliyorum o yüzden bu yazıyı post edip belki bi ara bu konuya devam ederim diyorum.

Reklamlar

Etiketler:, ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

31 responses to “Crysis 2’yi Orjinal Alıyoruz! (Almalıyız, Alsak İyi Olur Lan!)”

  1. selcuk says :

    şşş klon cd si çıkmış ama utandım şimdi

  2. dorteks says :

    Lan Cenk nasıl başlıktır o koptum olm muhahaha

    Ulan kıçımızdaki don bile made in bilmem ney :)

    • cenkozmercan says :

      :DDD Hodja aslında ben crysis’in gittiği yönü o kadar sevmiyorum. Oyun dünyasının klasik daha iyi grafik=daha iyi oyun formülündeler. Dev haritalar yapıyorlar ama lineer oynanış var. Quake2’den tek farkı daha büyük alan oluyor o zaman da. Meseka farcry2 daha doğru bi yöne gitti herne kadar crytek yapmasada. Artık salmalılar abi oyuncuyu ortama, o hangi göreve gidecek, hangi gruba yakınlaşacak kendi karar versin.

      Crysis 1’i oynarken de nanosuit’i %90 zırh, %8 invisibility, %2’de hız güç falan olarak kullandım. O kadar bir varyete eklemiyor yani nanosuit bence.

      ama dediğim gibi bi oyun alacaksak bunu alalım :)

  3. selcuk says :

    fiyatı görünce şaşırdım, 80-90 TL den aşa olmaz diyodum 35 TL ye cdkey satıyorlar gayet şukela

  4. dorteks says :

    Arkadaşlar bugün Vatan bilgisaayra falan baktım daha gelmemişti. Siz ne ara nerede gördünüz? Bu arada oyun Türkçe mi?

  5. Onur says :

    Cenk bey eksik bilgimle beraber crysis oyunlarının teknoloji ve yapılış bakımından tamamen gavur ancak seslendirme bakımından Türk olduğunu biliyordum sanmam ki tamamen bizimkiler yapsın yanlışmıyım?

    Ayrıca ne ara call of tarzı oynanırlık ve teknolojik grafikli bi Çanakkale savaşı, anafartalar cephesi, afyon sırtları ve de hatta ütopik amarikan – Türk savaşını oynayacağız, etkileneceğiz merak eder durururum..

  6. cenkozmercan says :

    o kadar iyiysen pes’te burada biri var herkesi yendiğini iddia ediyor kapıştırayım sizi

  7. Ömer says :

    Avni,Cevat ve Faruk Yerli kardeşler 22 Türk ekip gerisi Dünyanın çeşitli ülkelerinden ekiple Crytek şirketi. Ben niye para vermem: düşük bütçeyle oyun yapan Türk şirketlerine para verilir biz bunları diğer oyunlar gibi korsanda kullansak gidip alsakta adam yine oyun çıkaracak ancak Türkiyedeki düşük bütçeyle yapılan oyunları satın alırsak adamlar kendini geliştirecek, Crytek zaten gelişkin bir şirket :)

  8. Cevat Yerli says :

    Arkadaşlar ben Cevat Yerli.
    Öncelikle Ben Türk’üm Almanya’ya gitme sebebim CryTek’i Ön Plana çıkarmaktı.
    Çünkü,Türkiyede Oyun Programlama gibi işlere fazla merak edilmiyordu.
    Almanya Teknolojide Türkiyeden üstün olduğu için Oraya 3 Kardeş ve Diğer Türk Arkadaşlarla gittik ve CryTek’i Sunduk Şöyle,Böyle Projemizi anlattık ve 2003 yılında Far Cry’ı Az bir Türk Arkadaş ve Çoğu Başka ülkelerden olan Kişiler ile Oyunu Geliştirmeye başladık Cry Tek’in Yöneticileri Avni ve Faruk bende Geliştiriciyim 2004 yılındada Piyasaya sürdük FarCry’ı
    Şimdi İse CrySis,CrySis 2 oyunları büyük bir gelir kaynağı oldu fakat Grafikte Çok iyi olduğumuzu Söyleyemeyiz Geliştirmede kullandığımız Texture’ları .dds görsel dosya formatı ile yazdığımız için PC Gereksinimleri yüksek olması lazım Unreal Engine 3 Tabiiki bizden üstün Onun Ayrı AGEiA Fizik Moturunu kullansada PC Gereksinimleri Düşük Olsada Yüksek Performans Sağlıyor Biz Cry Engine’i Hızlandırmak için Çabalıyoruz Sizde bize destek olursanız Yeni Oyunlarımzda ilk dil Türkçe olacak siz yeter ki bize destek olun.
    Saygılarımla…

    • cenkozmercan says :

      Eğer gerçekten Cevat Yerli isen blog’a gelen en büyük celebrity yorum’u ile karşı karşıyayım :) O yüzden gurur duydum valla hehe. Hem farcry hem de crysis ile ilgili düşüncelerimi daha yukarıda belirttim ve açıkçası oyun dünyasında Crytek ve Ankara’lı Taleworks (mount and blade’in yapımcıları) ile bir Türk olarak gurur duyuyorum. 35 yaşında bir adam olarak (sanırım 7-8 yaşlarındayken) ilk elime geçen gamewatch’tan bugüne kadar hep oyun oynadım. Artık tabi iş-evlilik-çocuk arasında istediğim kadar çok oynayamasam da, ara ara çıkan çoğu Türk yapımı oyunu da orjinal aldım (eski amiga günlerinden bu güne). Çoğu gerçekten kötü idi ama destek amaçlı böyle bir yol izledim. Aralarından aklımda kalanlar eski amiga günlerinden Lale Savaşçıları ve Hançer diye bir oyundu.

      Ama artık hem Crytek hem de Taleworlds gibi dünya çapında başarılı oyun yapan firmalar var ve umarım gelecek de daha da başarılı olursunuz.

      Grafikler hakkında da şunu söyleyeyim, ben artık pek ilgilenmiyorum grafikle. Mesela Black Ops’u bitirmeden yarım bıraktım çünkü artık hep aynı şeyler oluyor ve sıkıldım, özellikle FPS türünde. Artık daha çok indie oyunlar oynuyorum minecraft, limbo, bastion gibi…Keşke FPS türüne yeni bir soluk getirecek bir yenilik ortaya konulabilse…

  9. Cevat Yerli says :

    Bizde En Alta Senin Belirttiğin gibi FPS Türünde CrySis 2’ye Yenilikler getirmeye çalıştık. Nano Giysinin Muhteşem özellikleri Oyuncuyu Övündürecek nitelikte fakat Oyunun Bilim kurgusu Daha önceki oyunlarda var Üstün Özellikleri olan Giysiyi Biz Bulmadık ama Taklitinide yapmadık Biz Sadece Kendi kafamızdan bulduğumuz fakat başkalarının daha önce bulduklarını farket-medik.
    Half-Life Oyun Piyasasında Geç Zamanlarda çıkarıldığı için fazla konuşulmuyor. Half-life’ı araştırdım
    ve ondada H.E.V Suit diye deneyde koruma amaçlı giysi olduğunu ve Hem Zırh Hemde Giysi Konuşarak oyuncuya bilgi vermesini farkettim ayrıca hikayeside Crysis gibi ama half-life önce buldu o fikri ve Valve L.L.C Gerçekten iyi fikirler ortaya koymuş Biz Dediğim gibi Half-life ile hiç alakadar olmadan bu fikirleri ortaya koyduk ve CrySis 2’yi Satın alıp oynarsanız Oyunun Çekici atmosferine şahit olacaksınız Hemde Crysis 2’nin Heryeri Türkçedir Konuşmalar Dublajlıdır Oyunu Oynamaya ilk başladığınızda Film gibi olduğunu fark edeceksiniz İlkte BBC Haber Sunacak sonra Nano Suit’i gösterecek ve Bir Cevat Yerli oyunu yazacak. Teşekkür Ederim Burdan Herkese Selamlar.

    • cenkozmercan says :

      Half Life’ı hikaye anlatımı konusunda FPS türünün liderlerinden bir olarak görüyorum. FPS tür olarak kendini tekrar etmeye başlayalı uzun zaman oldu. Hep first person kameradan adam/yaratık/zombi/uzaylı etc. öldürmekten gına geldi bana. Son yıllarda farklı olarak STALKER’ı beğendim. Lineer olmayan oynanışı, sen gitmesen de dünyanın farklı yerlerinde yaşam sürüyor farklı faction’lar farklı bölgeleri ele geçiriyor mantığını epey sevdim. Ama çoğu Rus oyunu gibi o kadar fazla bug vardı ki, bir noktadan sonra illallah deyip onu da bıraktım.

      Sonuç olarak Crysis 2’yi alır mıyım bilmiyorum ama alırsam kesinlikle orjinal alacağım aynı 1’i orjinal aldığım gibi.

      Farcry 2 hakkında ne düşünüyorsunuz siz ?

  10. Cevat Yerli says :

    Bu Arada Yorumlarda Komik Espriler yapılmış benim hakkımda Türk oğlu türk mü peki? diye

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: