3DS Max 2012 ISO Tarafından Yayınlandı!

Geçenlerde karımla olan bir sohbet esnasında kendisinden “Bence en iyi program Excel” lafını duydum. İşte evlilik böyle olmalı. Çünkü gidip hamilelikle iyice şişen yanaklarını ısırmak istedim bu söylem üzerine. Beni engelledi. İşte evlilik böyle olmamalı!

Kendisi bir lojistik mühendisi olduğu için hayatı varsa yoksa tablolarla, hücrelerle arasında geçtiğinden dolayı excel ile kurduğu bu yakın ilişkiyi yadırgamadım. Ama kesinlikle kendisi ile aynı fikirde değilim. Bir adaya düşsem ve 1 tek program kurulu bir bilgisyar sahibi olma hakkım olsa ve o programda excel olsa hemen o bilgisayarı sökerim kasasından mangal yaparım açıkça söyleyeyim. Ama o program 3dmax olursa böyle yapmam, çünkü 3dmax alemlerin en geniş uçlu programlarından biridir. Mayacılar, 4dcinemacılar üstüne alınmasın şimdi, onları da takdir ediyoruz ama aynı işe yarayan ama birbirinden biraz farklı yollar izleyen bu programlarda candır. Ama benim gönlümde 3dmax’in yeri ayrıdır.

Çoğu 3dmax’çi vatandaşımız gibi ben de max’i kurcalaya kurcalaya öğrenmiş bir adamım yazıyordum ki tam, aslında max’i tamamen bilen kimse olduğuna inanmadığım aklıma geldi. Ben kendime yetecek kadar hakimim bu arkadaşa. Özellikle organik olmayan şeyler konusunda da fena sayılmam, renderingim biraz zayıftır gerçi, o kısımda çok sıkılıyorum ama modelleme falan daha eğlenceli bence. Hrneyse ya ne anlatıyorsam bunları.

Bugün baba gruplardan iso tarafından 3dmax arkadaşımızın 2012 versiyonu yayınlandı. Onu belirtmden geçemeyeceğim. Nereye geçiyorsun olm diyenlere de şunu söyleyeyim, bi yere geçtiğim yok. Alın link verenin, piliç kuşananın.

Etiketler:, , , , , , , , ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

3 responses to “3DS Max 2012 ISO Tarafından Yayınlandı!”

  1. ZeraTuL says :

    Max 2012’nin getirdiği fazla bir yenilik yok.

    Nvidia Physx destekli “MassFx” ve GPU destekli olduğu söylenen iRay Renderer biraz enterasan. Bunun dışında, birkaç tane yeni topoloji oluşturma aracı var ve Unwrap UVW modifier’ı biraz geliştirilmiş.

  2. taner yılmaz says :

    evet bencede maxi tam bilen biri yoktur. bu fikrinize katılıyorum. hatta yazanlar bu kadar çok şey yapılacağını bile düşünmemişlerdir. max 2012 nin ilk etapta en sevdiğim özelliği viewport configuration realistik. çizimde o kadar gerçekçi görünüyorki her an render alıp map nasıl olmuş uymuşmu uymamışmı bakmaya gerek kalmıyor. daha birçok özelliği var elbette ama çok fazla kurcalama fırsatım olmadı henüz.

Bir Yanıt Bırakın

