Fotograf Makinesi ile Profesyönel Video Çekelim (EOS) Testi Başarılı Geçti!


Bugün televizyonlarda kullanılan kameralar ile sinemada kullanılan kameralar arasında en büyük fark, yarattıkları his açısındandır. Video ile film arasındaki bu görüntüdeki doku ve ayrıca depth of field kontrolü “vay vay riddley scott sahnesi gibi” ve “oyy oy inegöl tv gibi” arasındaki lafları söylettirir bize.

Geçen gün Gökhan yanıma gelip bir program vesaiti ile fotograf makinesini USB’den bir bilgisayara bağlayıp, video çekebildiğini belirtti bana. Ben başta pek tınmadım ama 1-2 gün sonra gelip yaptığı şeyi gösterince hemen gidip bir sucuklu tost söyledim ve olasılıklar üzerine düşündüm. Sonra da permütasyonlar üzerine düşündüm. 3. kartil’den geri geldim.

Alıyorsun abi kamerayı, kuruyorsun EOS adındaki programı ve sonra bilgisaayarın işlem gücü ile foto kameranın renk & depth of field güçlerini birleştiriyorsun.Sonra üstüne biraz grain attın mı oluyor sana voltransal süper görüntü. Monochrome edip, biraz kontrast dayadın mı falan da leziz oluyor. Yukarıda gökhan’ı “doğal olmaya çalışırken” görüyorsunuz :DDD

Etiketler:, , , , , , , ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

6 responses to “Fotograf Makinesi ile Profesyönel Video Çekelim (EOS) Testi Başarılı Geçti!”

  1. selcuk says :

    SLR makinelerde de oluyor mu bu nane? ayrıca link yok!

  2. toro says :

    EOS-1D Mark 4 ile bunu zaten uzun suredır yapıyolar (mış) bende yenı ogrendım.
    Mesela… http://www.vimeo.com/20144748?ab

    • cenkozmercan says :

      evet bi sürü klip falan bu şekilde çekiliyor sanırım artık. bunları yapabilen, film çeken bir kamera alsan eşek yüküyle para, bu şekilde fotocam+iyi bi laptop bin kat ucuz.

  3. Murebbiye says :

    Bir zamanlar Bir Kadir koymen vardi Cenk usta bilirmisin adam kaynak atolyesinde yaptigi cihazlarla boyle isler yapardi.
    genelde buyuk islerde eos5d kullaniyolar, o baya asmis. bide cok klas aparatlar var monteliyisun makinene ekran mekran bildigin film kamera gibi oluyor namussuz

Bir Cevap Yazın

