“Bir Kimsenin Özgürlüğü Öbür Kimsenin Özgürlüğümün Başladığı Yerde Bitiyor Da Orası Tam Olarak Neresi” Hipotezini Test Etmeden Belirteyim, Böyle Hipotez Olmaz!

Biz insanız. Tarla faresi miyiz? Değiliz. Pestil miyiz? Yoo. “Bu yemeğe biraz humus biraz da sumak koyalım” cümlesinin belirtisiz nesnesi miyiz? O da değiliz!

Biz insanız değerli insanlar! Ben de bizden birisiyim. Yani, tümden de gelsek tüme de varsak , ben de insanım! Peki insan nedir, ne yapar? İnsan, herşeyden önce, bildiğimiz evrende,  uygarlık geliştirmiş tek türdür. Bunu nasıl yapmıştır dersiniz? Hayvanlık yaparak mı? İtlik yaparak mı? Ha ? Yoksa rasgele mi yapmıştır sizce ? Rastgele bişeyler olmuş ve uygarlık mı gelişmiştir? Tekerlek, yazı, kondansatör ve pikaçu kendi kendine mi oluşmuştur? Yapmayın allah aşkına.

Bakın size ders olması açısından bir de kaynak vereyim. Ünlü düşünür ve süpersonik filozof Harun Yahya’nın “Sinsi bir tehlike: Gaflet” isimli eserinin 102. sayfasında 2. paragrafta ne buyuruyor: “Hayvanların şuuru yoktur. Bu şuursuzluk nedeni ile kalpleri katılaşmıştır. Gördükleri, işittikleri olaylar kendilerine yapılan hatırlatmalar, verilen öğütler onları içinde bulundukları durumdan çıkartmaz. Her ne ile karşılaşırlarsa karşılaşsınlar, düşünüp ibret almazlar.”

Demek ki bir hayvana bir öğüt verirken, bir hatırlatma yaparken iki kere düşünmeliyiz. Oysa bir insana öğüt verirken bir kere düşünsek yeter. Hatta etrafımız düşünmeden öğüt veren bir sürü insan ile dolu (Levent Kırca’ya saygı sosyal mesaj kaygılı gönderme)! Yanlız unutmayın bu insanlar da hayvandırlar! Fabrika ayarlarına geri dönmüş, default insan ise öyle değildir. Ben burada hepimizin default insan olduğu varsayımı ile devam ediyorum.

Bakın hava sıcak olabilir ya da ne olabilir? Soğuk olabilir. Hava düz ise o hava yoktur. En azında mevzu bahis edilmez. Mesela az tanıdık ya da yıllarca görmediğimiz bir insanla yolda karşılaştık, ona hemen deriz ki “Havalar da amma sıcak/soğuk”. Ona “havalar da bahsetmeye değmeyecek kadar normal” demeyiz illa soğuk ya da sıcak deriz. Ya da belki sadece sıcak ve soğuk havalarda az tanınan ya da yıllarca görmediğimiz bir insanla mı karşılaşıyoruz? Bunun cevabını da İsviçreli bilim adamları versinler artık!

Gelelim konumuza. Bakınız eğer ki hava soğuksa çareler nelerdir? 1) Isı üreten teknolojik obje kullan (soba/kombi/Savaş Ay yanan bidonu) 2) Daha kalın kılıklar giy. Peki hava sıcaksa çareler nedir? 1) Soğuk üreten teknolojik obje kullan (Klima) 2) Kılıklarını çıkar (bir noktadan sonra sosyal sorunlara sebep oluyor. Ben tek boxer’a kadar iniyorum insan içinde, o bile yadırganıyor.) Şimdi kılık çıkarma mevzuu aslında çok tırt. Zaten yaz ayındayız. Ne kılığı çıkarabilirim? Palto çıkaracak halimiz yok. Anca t-shirt ve şort. Onları da zaten çıkarıyorum eve girer girmez. Sonra bakıyorum hala çok sıcak yaşam! Peki bu durumda klimayı kökleyince evde/işte “aman cenk çavuş yapma etme donduk” nidaları duyuyorum ve soruyorum başlıkta geçen soruyu! Ama durun lan soru değilmiş o şu an baktım da. Herneyse. Şimdi sen dondun iyi, sen hemen kılık giysen üstüne? Sen de donmasan, ben de pişmesem olmaz mı? İlla klimayı kapatalım, sen donma ama ben pişeyim mi? Hangimizin özgürlüğü nerede başladı, hangimizin ki nerede bitti? Hem biz insan değil miyiz ? İnsanız. O zaman ortak bi çözüm bulamıyor muyuz? İkimizi berhudar edecek bir “win-win” solüsyon çıkmıyor mu? İlla ya ben pişecem ya da sen donacak mısın? HAYIR ABİCİM! DEĞİL 2 SAATTİR NE ANLATIYORUZ? MADEM BANA ÇOK SICAK, BEN AÇARIM KLİMAYI 18 DERECEYE, MADEM SANA SOĞUK GİY SEN DE BİR MONT BİR KAZAK ALLA ALLA? BENİM DERİMİ YÜZECEK HALİM YOK YA SICAĞI ÇÖZECEM DİYE ARTİS!

Not: Bu yazıyı özellikle sondaki CAPSLOCK’lu baaarıyormuş imajı veren kısmı değerli serhat’a ithaf ediyorum ki o da şimdi odaya girdi melül melül bakıyor “dondum girer girmez odaya” gözleri ile tıhahahaha. Ama bugün acımak yok! :DDDD

Etiketler:, ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

4 responses to ““Bir Kimsenin Özgürlüğü Öbür Kimsenin Özgürlüğümün Başladığı Yerde Bitiyor Da Orası Tam Olarak Neresi” Hipotezini Test Etmeden Belirteyim, Böyle Hipotez Olmaz!”

  1. Yazıda ki serhat says :

    Bu ay maaşımla Cenk’e yeni bir klima alcam. Evde kliması bozulduğundan iş yerindeki klimadan öç alıyor adeta …

  2. dorteks says :

    Cenk klimayı kökleyerek iyi yapıyorsunda, fazla kökleme derim ben. Sonrasında bir tarafı üşütmekte var :) Cırcır olursun alimallah. Sonrasında tuvaletle günde yakın arkadaş olman kaçınılmaz olur. Bir anda en iyi hayat dostun olur o hela zımbırtısı. Söylemedi deme :)

Bir Yanıt Bırakın

