VINN Kotasının Köküne Kibrit Suyu Betimlemesinden Yola Çıkan Yazı

Misal CIA ajanısın. Dünyanın farklı ülkelerine gidip kolpadan demokrasi gazı verdiğin aç insanları galeyana getirtip, işine gelmeyen işler yapan devlet başkanlarını darbe ile indirtecek daha sonra da linç ettirecek ve kaos içinde bıraktığın ülkelerin yeni başlarını alıp istediğin gibi köpeğin etmek istiyorsun. Ne yapacaksın ? Tabi ki işin mobil olmanı gerektirdiğinden bir adet mobil internet USB dalgamotorundan alacaksın. Her an maillerine gönder/al yapabilmen lazım çünkü. Ama kotan dolarsa yandın! Çünkü Yunanistan gibi batırırsın koca ABD’yi gelecek olan kota aşım faturası ile!

Evet VINN aldım 3 gün önce. Hızı fena değil allahı var. Kotası 4 gb ama. Fiyatı da 40 TL. Yani gb başına 10 TL, fahiş mi fahiş. Ama o daha başı. Başı zaten alıyorsun içeri, daha sonra dikkat ediyorsun ama hemen kız-oğlan-kız ayağına yatmalısın çünkü kotayı aştın mı, başından sonra kökü giriyor…Hemen belirteyim kökü çok acayip. Bir anda 1 gb 50 TL’ye çıkıyor. Tabi hemen anlıyorsun ki bu BSA, RIAA falan gibi korsan karşıtı organizasyonların bir nevi truva atı.

Mesela orjinal bir DVD film alıyorsun, buna yaklaşık 30-50 TL falan veriyorsun. Carrefour’daki sepetlerden 3-5 TL’ye de bulabilirsin gerçi de, hadi biz pahalısını seçelim örneğimize. Bir DVD film 4 GB. Kotayı aştırıp da 4 x 50 TL = 200 TL’ye internetten korsanını indirebilirsin oysa ki! Yani 50 TL orjinal DVD’si olan bir filmi adamlar sana korsanını 200 TL’ye indirme opsiyonu sunuyor. Tabi bir film çekmek nedir ki ? Üstünde yüzlerce insan milyon dolar harcayıp, yönetmen, oyuncu falan gibi lüzumsuz adamları çalıştırıyorlar, VINN kadar olabilir mi önemi ? Olamaz!

Evet sevgili normal internet sahibi dostum, lafı dolandırmadan hemen gittikçe daha da politikleşeyim. Diyenler oluyor “Eee cenk çavuş zaten VINN download için değil, mobil çalışan, mail kontrol eden adamla….” tam lafını bitiremeden pat diye sol ayağımı ağzına sokasım geliyor bu arkadaşların. Yahu adamlar nasıl düdüklüyor bizi hesabı yok, gidip de tokmakçına mı empati yapıyorsun ???

Bütün büyük şirketlere uyuz oluyorum hocam ben. Digitürk’ten, Telekom’a, Turkcell’den tüm bankalara falan. Çünkü insanın insana yapmaya utanacağı şeyleri sana yapıyorlar, ve karşındaki de insan olmadığı için, o tüzel kişiliğin arkasında saklanan bir çalışan olduğu için hiç mi hiç utanmıyorlar. Seni müşterisi etmek için atmadık takla bırakmazlar, sisteme bir girdin mi her türlü pompa! Hep bafilesinler. ATM’den kendi paramı çekecem onun için para veriyorum ya bu nedir?

Herneyse öölesine ilk kez VINN ile bi yazı yazayım dedim, durduk yere sinir ettim kendimi bak. Ama mesela  bi süredir istediğim wireless kulaklıktan yapmış SNOPY. Dandik bir markadır ama Sony’si Creative’i yaptı mı 100-150 TL’lik şeyi 28 TL’ye aldım lan. Asıl buna odaklanıp pür neşe olsam ya hahaha.

Etiketler:, ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

4 responses to “VINN Kotasının Köküne Kibrit Suyu Betimlemesinden Yola Çıkan Yazı”

  1. Onur says :

    Cenk bey size maximum düzeyde katılırken snopy kulaklığınız hakkında aynı şeyleri düşünemeyeceğim. Ha ”bana ses gelsin teneke trampet de olsa ses sestir” derseniz ayrı.. Sony den vazgeçmeyiniz sizi Türkcell gibi çok paraya az tatmin. şeklinde yarı yolda bırakmaz :)

    • cenkozmercan says :

      onur bey ben onu yatarken tv seyredeyim bu esnada da hanımımı ve bebekpudingini uyandırmayayım amaçlı alıyorum. Yoksa kalkıp dubstep dinleyecek halim yok. Gözlerinizden öperim.

  2. Hasan says :

    Ha VINN ha JetModem. Ben de 2 GB fazla kullanım için 100 TL ödedim. BitmeterOS ile kullanımı denetim altında tutuyordum. Ama Avea ben BitmeterOS’den iyi bilirim dedi. 6 GB kullanmışsın dedi. Ha tabii bunu ne zaman söylediği de ilginç. Ben oturduğumuz siteye fiber internet (MetroNet) hizmeti gelince JetModem’İ iptal başvurusu yaptıktan sonraki son faturada yaptılar. Detaylı fatura falan ama onların detayları bana bir şey demiyor. Neyse ödeyip kurtuldum; kimseye de tavsiye etmiyorum. Dağ başında otur internetsiz otur ama VINN’dı JetModem’di alma kardeşim.

    Unutmadan bütün büyük şirketlere aynı sebeplerle ben de uyuz oluyorum. Çünkü karşında bir muhatap yok. 3 GSM var ama hani rekabet? Al birini vut ötekine..

    • cenkozmercan says :

      Hep aynı hikaye. Bi şekilde senden para tırtıklamanın her türlü yolunu arıyorlar ve çoğu kez de “kardeşim bu ne?” diyene kadar da yapıyorlar bunu. Bi gün bişey farkedip de telefonda kavga edince insan daha da uyuz oluyor çünkü genelde callcenter elemanlarına aynı şeyleri ezberletmiş oluyorlar, adamlar papağan gibi tekrar edip duruyor. En komiği de digiturk’te falan özellikle, “tamam o zaman kapatın hesabımı” dediğin zaman da bedava 1 ay falan vermeye çalışıp hala seni tutmaya çalışıyorlar sistemde.

      Ne yazık ki ya tekel durumundalar ya da dediğiniz gibi “al birini vur ötekine” durumu mevcut.

      Bu arada VINN bağlanma arayüzünde “şu kadar kotanız kaldı” tarzı bir mesaj geçip duruyor ama aynı zamanda “bilgilendirme amaçlıdır, fiyatlandırmaya temel oluşturmaz” yazıyor.

      Bugün TV’de haberlerde gördüm. Cep telefonunu sınırsız tarifeden çok fazla konuşan bir adama 7.500 TL falan gibi bi fatura gitmiş mahkemeye vermiş 60 küsür TL’ye indirmiş mahkeme parayı. Adamların da sınırsız diye sattığı 10.000 saat mi neymiş. Aynısını TTK zamanlarında yaşamıştım ben. Sınırsız 1MB internet diye sattıkları şeyin aslında 50 Gb sınırlı olduğunu öğrenmiştim.

Bir Cevap Yazın

