V-Ray Aç Kollarını Sana Geliyorum!

Saat gece 3:57. Ben bu gece uzun zaman önce girmiş olmam gereken v-ray render işine kor halinde bir Bursa Bıçağını(tm) tereyağından kıl çekercesine, tereyağına batırıyorum. Tereyağının üstünde kıl var. Onu çekiyorum bu kor haline gelmiş Bursa Bıçağımla(tm) ve o kadar kolay oluyor ki bu. Adeta tereyağından kıl çekercesine…Tüm bunları dedikten sonra diyorum bu deyimi bulana 2 çift lafım olacak. Hay ben senin örneğine sıçayım. Tereyağından kıl çekmek kesin çok zordur gerçekte. Şu an düşünüyorum da yapışır falan tereyağa bu, tırnağınla kazımak zorunda kalırsın, tırnağının içine tereyağ kaçar, kılı tutsan da çekilmez, kayar falan.

Bunu dedikten sonra ara sıra gel cenk çöz şu v-ray’in olayını diye düşünürdüm. Bunu da demiş oldum. Paso diyorum bişeyler bak. Sonra biraz internet kurcalaması sonrasında hemen ultrasonik bir bar sandalyesi, bir kakafonik bar masası modelledim. Ve bastım Vray’in tuşuna. Sonra da aldım photoshop’a sağlı sollu giriştim. En sonunda da bu bilgiyi interweb ortamında paylaşayım dedim. Al bak bi günde bu kadar oluyor.

Etiketler:, , , ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

6 responses to “V-Ray Aç Kollarını Sana Geliyorum!”

  1. ZeraTuL says :

    Vray versiyonu eski galiba (sp4’ten eski olması lazım). Gerçi 2’nin de aman aman bir farkı yok ya :).

    Diğer taraftan, bence secondry bounces için “Light cache” daha ideal (hız açısından).

    Muhtemelen biliyorsundur ama ben yine de yazmış olayım.

    Bir de Keyshot gibi harici biased render motorları var ki ürün render’ları için gerçekten mükemmel. Elbette bir Vray esnekliği yok. Özellikle temiz bir iç mekan render’ı almak imkansız Keyshot ile. Zaten ürün render’ları için yapılmış bir program.

    HDR Light Studio Live Plugin ile birlikteliği mükemmel olurdu ama X-FORCE’dan hala haber yok :D.

    • cenkozmercan says :

      valla 3dmax’i yıllardır kullanıyorum ve genelde video render’lar aldığım için v-ray’den uzak duruyordum çünkü açıkçası öğrenmesi çok sıkıcı. bir parametre değiştir 30 dakika render bekle sonra ne olmuş aradaki farka bak falan…o yüzden geçmişte 1-2 kere biraz kurcalayıp bırakmıştım. daha yeni v-ray denemeleri bunlar dün kurdum ilk kez zaten. tek üründense iç-dış mimari renderlar için lazım olacak bana.

      yorumların için teşekkürler bu arada :)

    • cenkozmercan says :

      diğer taraftan still render alındığı için işin içine photoshop’u sokabilmek acayip bi güç. yani açıkçası şu 2günlük vray tecrübemle diyorum ki, varsın Irradiance map etrafta leke-parazit bıraksın oraları kolayca temizleyebilirsin, ya da özellikle v-ray sun ile gelen AŞIRI PATLAMALARı bir sun ile bir sun’sız render alıp sun’ın güzelliğini son görsele alıp, patlayan kısımlarını temizlersin falan…photoshop’u olaya dahil edebildik mi çok güzel cilalayabiliyorsun işi. video’da bu çok zor hatta imkansız. çeşitli color correction efektleri ve matte’ler ile biraz temizlik yaparsın ama photoshop gibi olamaz. sonuç olarak sevdim bu işi ama render beklemek çok sıkıcı.

  2. Ella Ranukete says :

    Tabi ben o arada tavandaki spotlara bakt Ÿ mdan tam gà remedim, kaym Ÿ olmas laz m diye hesaba katt m.

  3. Bailey Luperiasie says :

    Tabi işimi halletmeye odakland ğ mdan o ad mda kulland ğ m nesnenin tipini verdim ve casting ile işimi hallettim üstüne fazla düşünmeden.

  4. cenkozmercan says :

    Şu yukarıdaki 2 yorum bence spam ama tam olarak anlamadığımdan yazılanları salıyorum :D

Bir Cevap Yazın

