Yeni PC Aldım (Rage Failed to Create XAudio2 Engine Sorunun Çözümü + Vsynch Sıçmasının Sıvanması)

Intelin sahibi demiş ki 18 ayda bir pc’ler 2 katı hızlanacak deyince o zaman demişler ki haaa demişler bu adamcağızın adı “moore” o vakit bu oluşumun adını Moore Kuralı koyalım demişler. Haa aradan yıllar geçmiş ne olmuş? Bu kural bir komodor64 ejderi gibi orada duruyor. Bir diğer önemli olay ise pc’mizi soğuk tutmamızın gerektiğidir. Ona fan takalım. Fanta ise takmayalım, onu klavyeye dökeriz.

Evet artık bilgisayarlarım 4 yaşına gelmişti o zaman artık yeni bir bilgisayarlar alma zamanıdır diye düşündüm. Bir süredir düşünüyordum ama karım izin vermiyordu. Onun gönlünü kazandım ilk olarak. Milföy hamuru ile börek yaptım. Bu sorunu da kolayca hallettikten sonra gittim bir config yaptım liste olarak yazdım ve bilgisayarları alacağım dükkanlara gittim. Bu liste önemli çünkü alışveriş esnasında bir listeye uygun alışveriş yapılmadığında lüzumsuz şeyler ile eve gelinebiliyor mesela Güç Kaynaa alıp eve geliversem ne olacak? Ayrıca alışverişe aç karna çıkarsan herşeyi alırsın onu da bil.

Yeni bilgisayarı alınca hemen ilk iş son zamanların en kanırtkan oyunları denenir. Hemen denedim. COD MW3. Çok güzelmiş. Hele spec ops kısmında survival oynamak zevkli ama konu o deil. Konu RAGE!

Tabi biz Carmack yalakası bir insanız. Dolayısı ile idsoft ve Bethesta’nın isimlerini görünce dizlerimin mafsallarımız çapraz bağlarımın adeleleri yımışamıştı. Oooo demiştim, işte teknoloji ve hikaye içiçe girip voltranı oluşturan bir oyunu oluşturan bir oyun karşımızda! LAN çok güzel olacak bu. Ama sonra ortaya çıkmasın mı ki, aa bu oyun birton BAG ile piyasaya sürülmesin mi bu komşu ha? Evet öyle. Sonra tabi ben direk kurdum oyunu ve çalıştırmaya çalışınca da bir de ne görsem! aha bir hata mesajı ve bana diyor ki “Failed to create XAudio2 Engine Install DirectX”….Alllaa alaaaaa belamısın nesin? Bunun üzerine hemen şu adımı attım ve gittim oyunun kurulu olduğu klasöre ve oradaki DirectX klasörünün içine kendimi attım ve setup’ı çalıştırtarak zaten 11. sürümde olan directx’imi 11.sürümünü üstüne kurmuş olmadım mı? Oldum. Sonra baktım oyun çalıştı ama bu sefer de vsych olarak da bilinen görüntüde yatay senkronizasyon sorunu ile karşılaştım oyun için de! Ba ba ba! Yani görüntünün bir kısmı meaaauz’u sağa sola oynatınca ekranda yırtılıyor gibimsi sıçkı yayıyordu! Ve koku yapıyordu!

Hemen bunun üzerine baktım video ayarlarında vsynch ile ilgili bir oluşum yok. O zaman dedim hemen ekran kartımın control panel’ine bakayım orada olabilir dedim ve Nvidia ekran kartının Manage 3D Settings – Global Settings – Vertical Synch kısmına geldim ve FORCE ON dedim bir Jedi gibin. Sorun çözüldü. Koku kalmadı. Artık kendimi tamamen kıpçak özbekçesi öğrenmeye adayabilirim.

Etiketler:, , , , , , ,

About cenkozmercan

I do the things that I like to do and if 1 is good, 10 is a whole lot better.

3 responses to “Yeni PC Aldım (Rage Failed to Create XAudio2 Engine Sorunun Çözümü + Vsynch Sıçmasının Sıvanması)”

  1. Onur says :

    Mükemmel ötesi ibretlik bir yazı. Fayda: ”Evde mali işler sorumlusunun kadın olması”

    Zarar: Yeni pc alınsa dahi buglarla uğraşmak, hatalar sonucu psikomanik travma. (kimisi takmaz)

    Öneri: Battlefield 3 çok kasıntı hocam onu deneyiniz. (Oyun sırf pazarlama adına ”yeni sistem toplayın” çıkarıldı)

  2. Anonim says :

    Rage’i tavsiye üstüne aldım yükledim ama sizde problemlerin aynısı bendede çıktı…Yazınızdaki çözümün bana faydası pahabiçilemez Teşekkürler… Gece saat 03:15 ve ben ilk bölümde öldüm kendimi dirlittim sesler,görüntüler gerilimler inanılmaz kesinlikle tavsiye ederim…

Bir Yanıt Bırakın

