Archive | 08 Mar 2010

Aaa Dedirten Siteler 4: 5 IKEA Mutfağı

IKEA’yı hepimiz biliriz. Eğer bayan insanlardansanız daha da iyi bilirsiniz diye tahmin ediyorum. Tanıdığım tüm kadınlar IKEA’nın hastası resmen. Ben sadece 1 kez gittim. İşten çıktığım bir akşam Kerem bana “güzel sosisliler var olm” dedi ve karım da evde olmadığı için biraz depolayayım o sosislileri, 2 gün yerim mantığı ile içeri girdim. 7-8 tane sosisli aldım ama öğrendim ki paket yapmıyorlarmış. Ben de aldım bir IKEA torbası sosislileri içine koydum ve evimin yolunu tuttum 1 torba sosisli ile.

Bugün dikkatimi çeken ve bana Aaa dedirten site de IKEA’nın bir nevi mutfak showcase’i gibimsi sitesi. Kendisi tam olarak bir site değil aslında. Amerika IKEA sitesinin içinde bir kısım. 5 adet mutfağı ileri-geri dolaşabiliyoruz, istersek 180 derece dönüp ters tarafa doğru gidiyoruz. Site video odaklı olduğu için biraz uzun yüklüyor ama yükleme bittimi Aaa dedirten bir site olduğunu anlıyoruz. Meeeaaauz’umuzu video’nun üst kısımlarına getirip basılı tutarak ileri doğru, alt kısımlarına getirip basılı tutarak geri geri gidiyoruz. Sağa veya sola tıklayarak da kendi etrafımızda dönebiliyoruz. Her mutfakda ayrı bir an dondurulmuş ve mutfak aralarında ilerlerken de farklı IKEA ürünlerini görebiliyor, fiyatlarını öğrenebiliyoruz. Bir mutfağa gelince onun farklı resimlerini falan da görebiliyoruz. Böyle anlatınca olmadı siz gidip bi bakın bence. Buradan gidilir.

Süper Albüm Kapakları

Gazetelerin internet sayfalarına bakıyorum. Türkiye’nin en büyük gazeteleri bile internet sitelerini ilk önce erotizm’e daha sonra türlü lüzumsuz fotograf silsilelerine dayamış görünüyorlar. Herhalde en çok bunlar tıklanıyor ki adamlar da bu yöne yöneliyorlar, ya da eğiliyorlar. Bugün ise sabah gazetesinin web sitesinde komik albüm kapakları gördüm. 80 tane falan komik albüm kapağı dizmişler. Ben aralarından 5-6 tanesini bloglarıma almaya değecek kadar manyakça olduğuna kanaat getirdim sonra da attım elimi meeeaaauz’uma ve sürükle/bıraktım onları buraya. Tamamını Okuyun…

Jetlev: Su Jeti ile Uçurtuyor

Hazerfan mıydı hezarfen miydi birisi vardı. Çelebi bir insandı, ilk onun uçtuğunu bilmeyi severiz biz Türkler. Uçmak insanlar için hep çok matah birşey olarak nitelendirilmiştir. Bir diğer güzel icat ise sucuğun icadıdır. Türlü türlü uçma şekli vardır. Havanın hızlı hareket ettiği noktalarda daha az basınç olur kuralı ile yapılmış eğimli uçak kanatlarından, sıcak havanın yükselmesine dayanan balonlar ve paraglide’lar, havadan hafif gaz kullanan zepplinler ve itme gücü kullanan jetler…Jet diyince akla bir sürü şey gelebilir ama benim aklıma ilk olarak dünyaya FPS türü oyunları kazandıran dahi çocuk John Carmack gelir. Bu adam hayatımıza Doom, Quake gibi oyunları sokmuş sonra da kendine armadillo aerospace diye bir şirket kurup dikey uçuş/iniş (vertical takeoff/landing) üzerine çalışmalar başlatmıştır.

Bugün ise konumuz su jeti ile uçmayı beceren ve bu alet edevatı 115.000 avroya sujeti ile uçma severlerin sevgisine layık olmaya çalışan Jetlev. Arkadan bir hortum ile sırtımızdaki aparattan su fışkırtarak bizleri 35km hızla, 8.5 metre yüksekliğe taşıyan bu aletin testleri sona ermek ve satışa sunulmak üzere olduğunu belirteyim de sonra vay efendim ben bunu alacaktım ama cenk bize söylemediydi falan diyen olmasın.

Linke gel.