Archive | 09 Mar 2010

Flash Basket Oyunu

Flash oyunlar milyon tanedir. Ben buradan bence aradan sıyrılanları ekliyorum bloglara. Bu oyun ise aradan sıyrılmakla kalmıyor, içeri drive ediyor ve stopcemşat ile basketi kovalıyor. Oynanış çok basit, top sahanın belli bir noktasında beliriyor ve biz nişan alıp atışı yapıyoruz. Tüm atışlarımızı tamamlamak için 2 dakikamız var ve bu esnada sizinle yüzlerce kişi oynuyor, siz o oyunda kaçıncı olduğunuz da görüyorsunuz. Deliksiz sokmak ve daha uzaktan sokmak daha fazla puan kazandırıyor. Oyunda en başta bir karakter yaratıp bir grup da oluşturuyorsunuz ve grubunuza başka kişiler de katılırsa onların skorları ile kendi skorunuzu karşılaştırabiliyorsunuz. Bu sonsuz eğlenceyi, kendi kulaklarımla duyduğum ve takımlarını hatırlayamadığım bir murat murathanoğlu ve ismet badem dialogu ile bitiriyorum.

MM:…içeri drive ediyor ve turnikeyi bırakıyor. çok güzel bir sayı oldu.

İB: Adam resmen aralarından çizburger gibi sıyrıldı.

MM: Bu benzetmeyi daha önce duymamıştım sevgili İsmet Badem.

Oyun da burda

Oyun Motoru Nedir? Ne İşe Yarar?

Geçen gün eve geldim. Baktım mahallemizin ihtiyar heyeti bize gelmiş. Bir soru sormak için uğramışlar. Dedim, ihtiyar heyeti amcalar siz ne zahmet ettiniz, ben gelirdim konseyinize dedim. Yok cenk dediler, hemen seninle görüşmeliyiz yoksa birbirimizi öldürecez, aramızda husumet oluştu. Dedim “ne iş” dedim, sakin olun 2 dedim. Konu nedir diye de ekledim.

Ebu Ziya dede dedi ki “Cenk bir oyun motoru nedir?” Önce şaşırdım, sonra bir top bulup 15 kere sol dizimde sektirdim ve onlara aradıkları cevabı verdim. Teşekkür ettiler, evlerine dağıldılar. Delikanlı çocuklar bu ihtiyar heyeti, ara sıra böyle gaza geliyorlar ama olsun. Sonra bunlar gidince, dedim bari ara sıra arkadaşlardan da duyduğum bu sorunun yanıtını bloglarıma koyayım da kitleler merak içinde önce kendilerini sonra birbirlerini daha sonra da kerevizlerini yemesinler ! Dikkat ol başlıyorum. Tamamını Okuyun…

Ubisoft Fails: Assasins Creed 2

Assasins Creed 1’i tahmin ediyorum 15 dakika kadar oynamış, hafif sıkılmış, oyundan çıkmak istemiş, bunu oyunun salak menü sistemi yüzünden 5 dakikada ancak yapabilmiş ve tüm bu süper tecrübeye dayanarak oyunu uninstall etmiştim. Ama konumuz Assasins Creed’in nasıl bir oyun olduğu falan değil. Bugünkü konumuz Ubisoft’un aklı sıra korsanı önlemek için kullandığı DRM server’ların çökmesi sonucu, oyunu para vererek alan insanların oyunu oynayamaması. Korsanı önlemek için legal müşterileri “düdüklemek”, süper bir fikir değil mi? Tamamını Okuyun…